Opetus koostuu lähiopetuksesta, pienryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä työskentelystä. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia pedagogisia lähestymistapoja, kuten ”flipped classroom”-oppimista. Lähiopetusjaksojen aikana opiskelijat tutustuvat myös alan asiantuntijoihin, jotka vierailevat luennoilla tai fasilitoivat työpajoja. Opintojaksoon kuuluu kolme lähiopetuspäivää, joissa hyödynnetään vuorovaikutuksellisia oppimismenetelmiä. Osa opintojakson tehtävistä suoritetaan itsenäisesti ja pienryhmissä. Henkilökohtaiset tavoitteet antavat pohjan itsenäiselle työskentelylle. Opiskelijalta edellytetään kykyä työskennellä itsenäisesti. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi. Moodle palvelee opintojakson virtuaalisena oppimisympäristönä.
Lyhyesti:
24h lähiopetusta (3 lähiopetuspäivää)
110h itsenäistä ja pienryhmätyöskentelyä
1h oman oppimisen arviointi
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study. katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".
Riina Iloranta
Opintojaksoon sisältyy huomattava määrä itsenäistä työskentelyä, jonka tueksi opiskelijoiden tulee tutustua kirjallisuuteen ja muihin tietolähteisiin monipuolisesti. Alla olevat lähteet ovat hyviä opiskelujen tueksi, mutta näiden lisäksi opiskelija voi löytää muuta hyvää materiaalia opiskelun tueksi. Aiheesta on kirjoitettu paljon, joten lähteiden kriittinen tarkastelu on myös suotavaa. Opiskelijoiden tulee valmistautua lähiopetuspäiviin lukemalla kirjallisuutta sekä tutustumalla erilaisiin tapoihin käsitellä palvelubrändiä ja brändikokemusta.
* Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2009). Brand Leadership: Building Assets in an Information Economy. New York: The Free Press.
* Aaker, D. A. (2010). Building Strong Brands. London: Simon & Schuster.
* de Chernatony, L. (2006). From Brand Vision to Brand Evaluation: The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands. 2nd Edition. Oxford: Butterworth-Heinemann.
* Hultén, B., Broweus, N. & van Dijk, M. (2009). Sensory Marketing. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
* Jenkins, H., Ito, M. & Boyd, D. (2015). Participatory Culture in a Networked Era: A Conversation on Youth, Learning, Commerce, and Politics. Malden: Polity Press.
* Kalliomäki, A. (2014). Tarinallistaminen: Palvelukokemuksen Punainen Lanka. Helsinki: Talentum.
* Keller, K. (2007). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 3rd Edition. Upper Saddle River: Pearson Education.
* Keller, K. L., Apéria, T. & Geor, M. (2008). Strategic Brand Management: A European Perspective. Harlow: Pearson Education.
* Lindstrom, M. (2005). Brand Sense: How to Build Powerful Brands Through Touch, Taste, Smell, Sight and Sound. New York: Free Press.
* Moilanen, T. & Rainisto, S. (2009). How to Brand Nations, Cities and Destinations: A Planning Book for Place Branding. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
* Schmitt, B. H. & Rogers, D. L. (2008). Handbook on Brand and Experience Management. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
Opiskelijat tuottavat aktiivista oppimista toteuttamalla yhteisprojektin kumppaniorganisaation tai -yhteisön kanssa.
Pasilan toimipiste
* Moodle-tentti: 29.2.2024
Suomi
Tämä kurssi kehittää kansainvälistä ajattelutapaa sisällyttämällä kansainvälisiä elementtejä ja esimerkkejä oppimissisältöön. Fasilitaattorit käyttävät opetusmenetelmiä, jotka ovat sopivia kulttuurisesti monimuotoisille osallistujille. Joitakin oppitunteja tai niiden osia pidetään englanniksi. Kurssin materiaalit sisältävät monipuolisesti aineistoja eri maista ja kulttuureista, ja kurssin oppimistehtävät kannustavat osallistujia tutkimaan ja pohtimaan glocaaleja kysymyksiä ja näkökulmia edistäen samalla monikulttuurista osaamista. Kurssin oppimistehtäviä voi tehdä myös englanniksi.
15.01.2024 - 15.03.2024
* Ennakkotehtävä * Moodle-tentti * Projektitehtävä
02.01.2024 - 12.01.2024
* 18.1.2024
* 25.1.2024
* 1.2.2024
* 8.2.2024
* 15.2.2024
* 29.2.2024
* 7.3.2024
* 14.3.2024
Mario Passos Ascencao, Leena Korttilalli
15 - 60
* Tämä kurssi käyttää sekä formatiivisia että summatiivisia arviointimenetelmiä.
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun arvosteluskaala ei ole suhteellinen asteikko eikä siten vastaa täysin ECTS-arvosteluskaalaa. Ero on siinä, että ECTS-järjestelmä perustuu eri arvosanojen jakautumisen odotukseen, kun taas Haaga-Helian järjestelmä ei perustu siihen. Tämä tarkoittaa, että Haaga-Helian järjestelmässä ei ole sääntöä tai odotusta siitä, kuinka suuri osa kurssin osallistujista voi saada minkäkin arvosanan; jokainen opiskelija arvostellaan yksilöllisen suorituksensa perusteella, ei suhteessa muiden suoritukseen.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5