•   Käyttäjäkokemus DIG1TN002-3021 28.03.2022-20.05.2022  5   (TA2PC, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Kurssin käytyään opiskelija osaa kehittää parempia palveluja tuomalla käyttäjän äänen mukaan palvelukehitykseen.

    - Ymmärtää käyttäjäkokemuksen koostuvan käyttäjän kannalta merkityksellisestä arvontuotannon prosessista, johon voi liittyä erilaisia palvelutuokioita ja kontaktipisteitä sekä interaktioita palveluntuottajan, erilaisten käyttöliittymien ja muiden palvelun käyttäjien kanssa
    - Osaa tarkastella ja kehittää sekä kokonaiskokemusta että sen osia
    - Tiedostaa ja huomioi käyttäjäkokemuksen kehittämisen haasteet
    - Osaa käyttää erilaisia menetelmiä käyttäjäkokemuksen kartoittamiseen ja suunnitteluun sekä soveltaa niitä tilanteeseen sopivalla tavalla
    - Ymmärtää eri sidosryhmien osallistamisen merkityksen kehitystyön onnistumisen kannalta sekä kykenee soveltamaan erilaisia työtapoja ja menetelmiä osallistavan suunnittelun osalta
    - Osaa muuntaa käyttäjän kokemuksesta esiin nousevat ongelmakohdat tai muut palvelukokemuksen kannalta merkittävät hetket palveluratkaisuiksi ja -elementeiksi sekä kuvata ratkaisunsa siten, että niistä voidaan viestiä palvelun kehityksen eri sidosryhmille
    - Osaa validoida prosessissa syntyneen suunnitelman ja muokata suunnitelmaa validoinnin tulosten mukaisesti
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opiskelija on suorittanut Johdatus digitaalisiin palveluihin -opintojakson.
    Sisältö
    Käyttäjäkokemuksen kehittämisen menetelmät:
    - käyttäjän kokemuksen kartoittamiseen
    - käyttäjätiedon analysointiin
    - käyttäjäymmärryksen hyödyntämiseen suunnittelussa
    - suunnitelmien testaamiseen ja arviointiin
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Tuntee osittain käyttäjäkokemuksen peruskäsitteet ja hahmottaa käyttäjäkokemuksen merkityksen palvelun käytön kannalta sekä käyttökokemuksen suunnittelun pääpiirteet.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Tuntee käyttäjäkokemuksen peruskäsitteet, osaa kartoittaa käyttäjän kokemuksen ja siirtää kartoituksen tulokset osittain käyttäjäkokemuksen suunnitteluun.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Hallitsee käyttäjäkokemuksen kokonaisuutena, osaa kartoittaa käyttäjän kokemuksen kattavasti ja hyvin sekä soveltaa taidokkaasti saamiaan tietoja käyttäjäkokemuksen suunnittelussa.
    Lisätiedot
    Työelämäyhteydet
    Opintojaksolla voidaan tehdä asiakasprojekteja.

    Kansainvälisyys
    Esimerkeissä ja materiaaleissa voidaan käyttää kansainvälisiä materiaaleja.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    28.03.2022 - 20.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    03.01.2022 - 25.03.2022

    Ryhmä
    • TA2PC
    • TN4PC
    • TN3PC
    • TA2PB
    • VIRTUAL
    • TN3PA
    • TA2PA
    • TN4PA
    Opettaja

    Teemu Ruohonen

    Paikkoja

    0 - 30

    Koulutus

    HETI Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5