Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen yrityksen liiketoiminnan kehittämiseksi. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen käytäntöön. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa tai uutta palvelua asiakaslähtöisesti palvelukokemuksen parantamiseksi.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut opintojakson CUS8LH107 Palvelumuotoilun perusteet tai hankkinut muulla tavalla vastaavan osaamisen.
Sisältö
Aiemmin opittujen palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
- hyödyntää palvelumuotoilun prosessia ja yksittäisiä menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
- tietää palvelukokemuksen merkityksen palvelukehittämisessä
- tunnistaa palvelun laatuun vaikuttavat tekijät
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
- osaa hyödyntää palvelumuotoilun työvälineitä määritellyssä palveluympäristössä
- osaa kuvata palveluprosessin sekä palvelun tarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
- osaa määritellä palvelukokemuksen tasot asiakkaan tarpeita vastaavaksi
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
- osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia sekä työvälineitä palveluympäristö huomioon ottaen
- osaa kehittää asiakasryhmäkohtaista palvelukokemusta perustuen kerättyyn asiakasymmärrykseen
- osaa määritellä perustellen miten palvelun laatua tulisi kehittää asiakaan näkökulmasta