•   Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen CUS8LH108-3004 28.03.2022-20.05.2022  3   (AVOINAMK, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen yrityksen liiketoiminnan kehittämiseksi. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen käytäntöön. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa tai uutta palvelua asiakaslähtöisesti palvelukokemuksen parantamiseksi.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opiskelija on suorittanut opintojakson CUS8LH107 Palvelumuotoilun perusteet tai hankkinut muulla tavalla vastaavan osaamisen.
    Sisältö
    Aiemmin opittujen palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - hyödyntää palvelumuotoilun prosessia ja yksittäisiä menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
    - tietää palvelukokemuksen merkityksen palvelukehittämisessä
    - tunnistaa palvelun laatuun vaikuttavat tekijät
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa hyödyntää palvelumuotoilun työvälineitä määritellyssä palveluympäristössä
    - osaa kuvata palveluprosessin sekä palvelun tarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
    - osaa määritellä palvelukokemuksen tasot asiakkaan tarpeita vastaavaksi
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia sekä työvälineitä palveluympäristö huomioon ottaen
    - osaa kehittää asiakasryhmäkohtaista palvelukokemusta perustuen kerättyyn asiakasymmärrykseen
    - osaa määritellä perustellen miten palvelun laatua tulisi kehittää asiakaan näkökulmasta

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Itsenäistä opiskelua verkko-oppimisympäristö. Opintojakson tehtävät on palautettava annettuihin määräaikoihin mennessä. Opintojakson esitietovaatimuksena on opintojakso CUS8LH107 Palvelumuotoilun menetelmät.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Gröönroos, C. (2015): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, Talentum, Ekonomia-sarja (soveltuvin osin) Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing Luennoilla jaettavat artikkelit ja muu materiaali.

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    28.03.2022 - 20.05.2022

    Oppimistehtävät

    Katso aikataulu

    Ilmoittautumisaika

    03.01.2022 - 25.03.2022

    Aikataulu

    Moodle aukeaa 28.3.2022
    0. Esitehtävä, varmistaa paikkasi kurssilla, dl 4.4.
    1. Palvelun esittely, dl 11.4.
    2. Asiakasymmärrys ja Affinity Mapping, dl 25.4.
    3. Asiakasymmärryksen hyödyntäminen, dl 9.5.
    4. Arvolupauskanvas ja prototypointi, dl 16.5.
    5. Reflektointi, dl 18.4.

    Ryhmä
    • AVOINAMK
    • AMKOSAAJA22K
    • VIRTUAL
    Opettaja

    Kristiina Laine

    Paikkoja

    15 - 100

    Arviointitavat

    Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointi perustuu verkko-oppimisalustalle palautettuihin oppimistehtäviin ja niistä kertyviin pisteisiin.

    Koulutus

    AVO Avoin ammattikorkeakoulu, AMKosaaja

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5