Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun periaatteet ja prosessin. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun teoriat, menetelmät ja työkalut. Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun menetelmiin erilaisten esimerkkien ja tehtävien kautta.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
-
Sisältö
Palvelumuotoilun prosessi ja keskeiset menetelmät.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
- tunnistaa palvelumuotoilun prosessin vaiheet ja peruskäsitteet
- osaa nimetä palvelumuotoilun menetelmiä prosessin eri vaiheissa
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
- osaa kuvata palvelumuotoilun prosessin
- osaa valita yhden keskeisen menetelmän jokaiseen palvelumuotoilun prosessin vaiheeseen
- ymmärtää palvelumuotoilun hyödyn liiketoiminnan kehittämisessä
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
- osaa ehdottaa menetelmiä palvelumuotoilun prosessin eri vaiheisiin perustellusti ja kuvailla menetelmiä
- osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä itsenäisesti annettuihin esimerkkitapauksiin