Global eCommerce Business CUS8LH103-3004 25.10.2021-17.12.2021 5 (LHIPAVV, ...)+-
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan, että opiskelija on suorittanut perus- ja ammattiopinnot ja erityisesti Verkkokauppa liiketoimintamallina –opintojakson. Opintojakso on osa ammattiosaamista syventävien opintojen valinnaista (ASO) eCommerce Mill-moduulia.
Sisältö
• Verkkokaupan lokalisointi: kohderyhmät ja toimenpiteet
• Kulttuurit ja ostaminen globaaleille markkinoilla
• Markkina-analyysit kohdemarkkinoilla ja markkinavalinta
• Kansainvälisen verkkokaupan suunnittelu ja kasvun mahdollisuudet
• Kansainvälistymisen uhat ja haasteet
• Verkkokaupan kieliversiot ja lokalisointi
• Globaalit Markkinapaikat (WeChat, Amazon, Rakuten, Yandex-Market)
• Maksuliikenne ja kv-logistiikka
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
• Ymmärtää kulttuurien vaikutuksen ostamiseen globaaleilla markkinoilla
• Tunnistaa verkkokaupan kansainvälistymisen prosessin osa-alueet
Arviointikriteeri - arvosana 3
• Osaa analysoida kotimaisen verkkokaupan kansainvälistymisen edellytykset
• Ymmärtää verkkokaupan lokalisoinnin merkityksen kv-markkinoilla
Arviointikriteeri - arvosana 5
• Osaa tehdä kehitysehdotuksia ja toimenpiteitä verkkokaupan kansainvälistämiseksi
• Osaa analysoida markkinapaikkojen vahvuudet ja haasteet kansainvälisessä verkkokaupassa
• Osaa kehittää verkkoliiketoimintaa ja markkinoida verkkokauppaa globaalisti