Myynti- ja palvelutaidot CUS1LH101A-3050 29.03.2021-21.05.2021 6 (LH2MA4, ...)+-
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy asiakasarvoa tuottavaan monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin. Hän oppii myyntityön ja asiakkaan kohtaamisen perustaidot. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Opiskelija osaa viestiä ruotsin kielellä ymmärrettävästi työelämän yleisissä, alakohtaisissa ja asiakaspalvelutilanteissa suullisesti ja kirjallisesti.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut moduulin Liiketoimintaosaaja BUS1LH102 tai hänellä on vastaava osaaminen. Lisäksi hän on suorittanut hyväksytysti ruotsin tasokokeen tai opintojakson Ruotsin valmentavat opinnot (5 op).
Sisältö
Asiakasosaajamoduulin osat:
Myynti- ja palvelutaidot 6 op (CUS1LH101A)
Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen 6 op (CUS1LH101B)
Svenska i affärslivet 3 op (CUS1LH101C)
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Osaamistaso 1-2: Opiskelija
tunnistaa tavoitteellisen myyntikeskustelun vaiheet.
tuntee toimintaympäristöön liittyvät keskeiset eettiset ja juridiset periaatteet.
tuntee erilaiset asiakaspalvelutilanteet.
tuntee kuluttaja- ja liikekaupan keskeiset periaatteet.
tunnistaa asiakastiedon hyödyntämiseen liittyviä tietosuojakysymyksiä.
osaa käyttää ohjattuna toiminnanohjausjärjestelmää.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Osaamistaso 3-4: Opiskelija
osaa viedä läpi tavoitteellisen myyntikeskustelun.
toimii eettisten ja juridisten periaatteiden mukaisesti.
osaa palvella asiakasta erilaisissa tilanteissa.
osaa laatia liiketoimintaan liittyviä yksinkertaisia kauppakirjoja
tuntee asiakastiedon hyödyntämiseen liittyvät keskeiset tietosuojakysymykset.
osaa käyttää itsenäisesti toiminnanohjausjärjestelmää ja ymmärtää sen merkityksen liiketoiminnassa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Osaamistaso 5: Opiskelija
osaa viedä läpi tavoitteellisen myyntikeskustelun korostaen asiakkaan kokemaa arvoa.
osaa toimia eettisten ja juridisten periaatteiden mukaisesti kannattavuustavoitteet huomioiden.
osaa palvella asiakasta siten, että asiakas on tyytyväinen.
osaa tulkita myyntiprosessiin liittyviä keskeisiä asiakirjoja.
osaa käyttää hyvin toiminnanohjausjärjestelmää sekä osaa auttaa muita sen käytössä.