Krea Digital – Digitaalinen sisältösuunnittelu ja videotuotanto COM4LH103-3008 16.01.2023-19.05.2023 10 (CONTACT, ...)+-
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy digitaaliseen mediaan, yrityksen omien ja maksettujen digikanavien sisällöntuotantoon sekä verkkokehittämiseen. Opiskelija osaa hyödyntää laaja-alaisesti luovan alan teknologioita ja työkaluja sekä oppii omaksumaan kehittyviä teknologioita. Opiskelija osaa laatia asiakasyrityksen liiketoimintaa tukevan sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Opiskelija osaa tuottaa tarinallista video- ja animaatiosisältöä digitaalisiin kanaviin. Opiskelija osaa kehittää digitaalisia kanavia ja alustoja. Opiskelija osaa laajentaa omaa ammatillista verkostoaan luovalla alalla. Opiskelija osaa myydä luovan alan palveluja Krean asiakasyrityksille.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Lähtötaso: Markkinoinnin ja viestinnän johtaminen 15 op
Sisältö
-digitaalinen media
-digitaalinen sisältösuunnittelu
-verkkokehittäminen
-video- ja animaatiotuotanto
-ammatillinen verkostoituminen luovalla alalla
-luovan alan palveluiden myynti
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Osaamistaso 1-2:
Opiskelija
-tunnistaa yrityksen digitaalisen toimintaympäristön ja kanavat osana yrityksen liiketoimintaa ja brändinrakentamista
-tuntee sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman laatimisen periaatteet
-tuntee video- ja animaatiosisältöjen tuotantoprosessin vaiheet
-osaa tuottaa tarinallista sisältöä eri digitaalisille alustoille niiden ominaispiirteet huomioiden
-tuntee verkkokehittämisen perusperiaatteet, osaa tuottaa hakukoneoptimoitua sisältöä perustasolla ja tuntee hakukonemarkkinoinnin periaatteet
-osaa hakea tietoa ja omaksua uusia kehittyviä teknologioita sekä hyödyntää niiden potentiaalia markkinoinnissa ja viestinnässä
-tietää, kuinka rakentaa omaa ammatillista verkostoaan
-osaa hahmottaa Krean asiakassuhteita ja tuntee Krean luovat B2B-palvelut
-kantaa vastuuta suunnitteluprojektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä
Arviointikriteeri - arvosana 3
Osaamistaso 3-4:
Opiskelija
-tuntee yrityksen digitaalisen toimintaympäristön ja kanavat osana yrityksen liiketoimintaa ja brändinrakentamista ja osaa soveltaa tietoa luovassa suunnittelussa
-osaa laatia asiakasyritykselle toteuttamiskelpoisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman
-osaa tuottaa video- ja animaatiosisältöä
-osaa vastata asiakkaan sisältötarpeeseen tuottamalla sisältöä eri digitaalisilla alustoilla niiden ominaispiirteet taitavasti huomioiden
-hallitsee verkkokehittämisen periaatteet, osaa tuottaa hakukoneoptimoitua sisältöä sekä hallitsee hakukonemarkkinoinnin käytännöt
-osaa hakea laaja-alaisesti tietoa ja omaksua uusia kehittyviä teknologioita sekä hyödyntää niiden potentiaalia yrityksen markkinoinnissa ja viestinnässä
-osaa laajentaa ja hyödyntää omaa ammatillista verkostoaan
-osaa ylläpitää Krean asiakassuhteita sekä suunnitella Krean luovien B2B-palvelujen myyntiä asiakkaille
-kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä
Arviointikriteeri - arvosana 5
Osaamistaso 5:
Opiskelija
-tuntee erinomaisesti yrityksen digitaalisen toimintaympäristön ja kanavat osana yrityksen liiketoimintaa ja brändinrakentamista ja soveltaa tietoa ammattimaisesti luovassa suunnittelussa
-osaa laatia ammattimaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman
-tuntee erinomaisesti video- ja animaatiosisältöjen tuotantoprosessin ja osaa hyödyntää osaamista ammattimaisesti onnistuneissa tuotannoissa.
-osaa vastata asiakkaan sisältötarpeeseen tuottamalla oivaltavaa tarinallista sisältöä eri digitaalisilla alustoilla niiden ominaispiirteitä hyödyntäen
-hallitsee verkkokehittämisen periaatteet, osaa tuottaa hakukoneoptimoitua sisältöä tuloksellisesti sekä laatii ammattimaista hakukonemarkkinointia
-osaa hakea laaja-alaisesti tietoa sekä hyödyntää oivaltavasti kehittyvien teknologioiden potentiaalia yrityksen markkinoinnin ja viestinnän kehittämisessä
-osaa laajentaa ja hyödyntää tehokkaasti omaa ammatillista verkostoaan oman asiantuntijabrändin rakentamiseen
-osallistuu menestyksekkäästi Krean asiakassuhteiden kehittämiseen ja Krean luovien B2B-palvelujen myymiseen asiakkaille
-kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen.
Lisätiedot
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista opintojakson lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn. Arvosana määräytyy tiimin tuotosten perusteella (50 %) sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella (50 %).
Tiimin tuotoksiin lukeutuvat mm. videotuotantoprojektin materiaalit ja presentaatio sekä digitaalinen kehitysprojekti sekä siitä tuotettu dokumentaatio tai ohjeistus.