•   Digitaalinen markkinointiteknologia COM4HM003-3006 15.01.2024-15.03.2024  5   (EVENING, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija tunnistaa dataohjautuvan markkinoinnin mahdollisuudet. Osaa hyödyntää erilaisia markkinointiteknologian sovellluksia ja työkaluja markkinoinnin, myynnin ja viestinnän prosessien tehostamiseen asiakaspolun eri vaiheissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja. Kurssilla on pakollinen motivaatiotetehtävä/tentti, joka julkaistaan ensimmäisellä tapaamiskerralla. Sen hyväksytty suorittaminen on edellytys kurssille osallistumiselle.
    Sisältö
    - Markkinoinnin, viestinnän ja sosiaalisen vuorovaikutuksen työkalut ja sovellukset ja niiden testaus
    - Iteratiivinen, ketterä suunnittelu ja ajattelu
    - Digitaalinen asiakaspolku
    - Hakukoneoptimointi
    - Lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteiden ja mittarien asettaminen ja seuranta
    - Sisältöjen optimointi
    - Data: saatavuus, lainsäädäntö, kypsyys ja etiikka
    - Edellisiin liittyvät ajankohtaiset trendit ja mahdollisuudet
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tunnistaa asiakaspolun eri vaiheet ja niihin liittyvän ja markkinoinnin teknologisten ratkaisujen tavoitteet ja käytön periaatteet sekä dataan liittyvät riskit. Opiskelija osaa itsenäisesti etsiä tietoa markkinointiteknologiasta päätöksenteon tueksi teknologioiden valintaan, tavoitteisiin ja soveltamiseen liittyen. Opiskelija osaa tuottaa sisältöä erilaisiin digitaalisiin kanaviin ja analysoida tekemiään ratkaisuja.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Edellisen lisäksi opiskelija pystyy osoittamaan kykynsä edetä itseohjautuvasti yksilöimiään oppimistavoitteita kohti. Hän osaa arvioida markkinoinnin teknologisten ratkaisujen tavoitteita ja hyödyntämistä strategisessa päätöksenteossa erilaisissa liiketoimintaympäristöissä ja markkinatilanteissa. Brändi-, asiakas- tai markkinaymmärryksen perusteella opiskelija osaa asettaa tavoitteita datan hyödyntämiseen. Hän osaa tuottaa ja kehittää erilaisia sisältöjä digitaalisin kanaviin tavoitteellisesti ja analytiikkaa hyödyntäen. Hän osaa asettaa laadullisia ja määrällisiä mittareita.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja hyödyntää lisäarvoa tuottavia ratkaisuja ja menetelmiä kehittäessään markkinointiteknologian käyttöä erilaisissa liiketoimintaympäristöissä ja markkinatilanteissa. Hän osaa perustella digimarkkinoinnin strategisen roolin organisaation toiminnalle ja ymmärtää sen sidonnaisuudet muihin funktioihin. Opiskelija osaa proaktiivisesti etsiä ja analysoida liiketoiminnan kannalta kriittistä informaatiota kehittääkseen markkinoinnin vaikuttavuutta ja tehostaakseen yrityksen prosesseja. Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn ja noudattaa annettuja aikatauluja.
    Lisätiedot
    Kurssi korvaa edeltävän opetussuunnitelman kurssit
    COM4LJ012 Current Trends: Integrated Marketing Communication
    JAT8LU005 Yritysviestinnän uudet ympäristöt

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämä opintojakson pedagoginen lähestymistapa on iteratiivinen ja ketterä. Viikoittaiset moduulit noudattavat ostopolun mukaista järjestystä ja sovellamme kokeilevan oppimisen periaatetta, jossa opetus ja oppiminen rakentuu seuravasti

    - Alustus ja luento viikon aiheeseen (Zoom)

    - Teemaan liittyvien tehtävien esittely (Zoom ja Moodle)

    - Pienryhmätyöskentelyn avulla syventymistä viikon aiheeseen (Zoom)

    Tämän lisäksi on itsenäistä tiedonhakua, keskustelua, testausta ja analysointia, sekä tehtäväpalautuksia Moodlessa.

    Vastuuhenkilö

    Hanna Rajalahti

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus. Moodlessa.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kurssin tärkeimmät arvioivat tehtävät ja arvioinnin perusteet ovat:
    • 10 % tentti (motivaatio-orientaatiotehtävä)
    • 10 % diplomi / sertifikaatti markkinointiteknologiaan liittyen(Hubspot tai vastaava)
    • 40 % viikoittainen Zoom-osallistuminen, pienryhmätyöskentely ja tehtävät*
    • 40 % Reflektiivinen essee (omasta oppimisesta), jossa hyödynnetään vähintään yhtä vertaisarvioitua artikkelia TAI suunnitelma ChatGPT:n käytöstä markkinoinnissa.
    *Huom! Zoom-tapaamisiin osallistuminen ei ole pakollista, mutta opiskelijapalautteen mukaan erittäin suositeltavaa. Mikäli opiskelija ei osallistu Zoom-etätapaamiseen, tulee hänen itsenäisesti suorittaa kyseisen viikon tehtävät.

    HUOM!
    Ei uusintamahdollisuuksia, koska arviointi perustuu pääasiassa kurssin aikana tehtyihin pienryhmäkeskusteluihin, analyyseihin ja työskentelyyn, sekä itsenäisiin tehtäviin.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    15.01.2024 - 15.03.2024

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 12.01.2024

    Aikataulu

    Zoom-tapaamisen tiistaisin 17:40 – 20:30 (tiedot päivistä löytyy lukkarikoneesta).
    HUOM! Tiistaina 27.2. kurssilla vierailijaluento, joka toteutetaan hybridinä. Vierailijaluennoitsijana Mira Mäntyranta, Head of Analytics – Data & Insights Helsinki Nordic Morning

    Ryhmä
    • EVENING
    • MACOMF
    • ONLINE
    Opettaja

    Sari Haavisto

    Paikkoja

    31 - 60

    Koulutus

    LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5