•   Digitaalinen markkinointiteknologia COM4HM003-3002 07.02.2022-20.05.2022  5   (EVENING, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija tunnistaa dataohjautuvan markkinoinnin mahdollisuudet. Osaa hyödyntää erilaisia markkinointiteknologian sovellluksia ja työkaluja markkinoinnin, myynnin ja viestinnän prosessien tehostamiseen asiakaspolun eri vaiheissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja. Kurssilla on pakollinen motivaatiotetehtävä/tentti, joka julkaistaan ensimmäisellä tapaamiskerralla. Sen hyväksytty suorittaminen on edellytys kurssille osallistumiselle.
    Sisältö
    - Markkinoinnin, viestinnän ja sosiaalisen vuorovaikutuksen työkalut ja sovellukset ja niiden testaus
    - Iteratiivinen, ketterä suunnittelu ja ajattelu
    - Digitaalinen asiakaspolku
    - Hakukoneoptimointi
    - Lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteiden ja mittarien asettaminen ja seuranta
    - Sisältöjen optimointi
    - Data: saatavuus, lainsäädäntö, kypsyys ja etiikka
    - Edellisiin liittyvät ajankohtaiset trendit ja mahdollisuudet
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tunnistaa asiakaspolun eri vaiheet ja niihin liittyvän ja markkinoinnin teknologisten ratkaisujen tavoitteet ja käytön periaatteet sekä dataan liittyvät riskit. Opiskelija osaa itsenäisesti etsiä tietoa markkinointiteknologiasta päätöksenteon tueksi teknologioiden valintaan, tavoitteisiin ja soveltamiseen liittyen. Opiskelija osaa tuottaa sisältöä erilaisiin digitaalisiin kanaviin ja analysoida tekemiään ratkaisuja.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Edellisen lisäksi opiskelija pystyy osoittamaan kykynsä edetä itseohjautuvasti yksilöimiään oppimistavoitteita kohti. Hän osaa arvioida markkinoinnin teknologisten ratkaisujen tavoitteita ja hyödyntämistä strategisessa päätöksenteossa erilaisissa liiketoimintaympäristöissä ja markkinatilanteissa. Brändi-, asiakas- tai markkinaymmärryksen perusteella opiskelija osaa asettaa tavoitteita datan hyödyntämiseen. Hän osaa tuottaa ja kehittää erilaisia sisältöjä digitaalisin kanaviin tavoitteellisesti ja analytiikkaa hyödyntäen. Hän osaa asettaa laadullisia ja määrällisiä mittareita.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja hyödyntää lisäarvoa tuottavia ratkaisuja ja menetelmiä kehittäessään markkinointiteknologian käyttöä erilaisissa liiketoimintaympäristöissä ja markkinatilanteissa. Hän osaa perustella digimarkkinoinnin strategisen roolin organisaation toiminnalle ja ymmärtää sen sidonnaisuudet muihin funktioihin. Opiskelija osaa proaktiivisesti etsiä ja analysoida liiketoiminnan kannalta kriittistä informaatiota kehittääkseen markkinoinnin vaikuttavuutta ja tehostaakseen yrityksen prosesseja. Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn ja noudattaa annettuja aikatauluja.
    Lisätiedot
    Kurssi korvaa edeltävän opetussuunnitelman kurssit
    COM4LJ012 Current Trends: Integrated Marketing Communication
    JAT8LU005 Yritysviestinnän uudet ympäristöt

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Etäopetusta ja - ohjausta suomenkielellä Zoom-videopalavereissa, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Itseohjautuva ja kokeileva lähestymistapa tiedonhakuun ja jatkuvaan oppimiseen korostuu.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Kurssin Moodle-sivuston englanninkielinen sisältö ja muut aiheeseen liittyvät sisällöt Haaga-Helian kirjaston tietokannoissa ja verkossa.

    Työelämäyhteydet

    Vierailijaluentoja digitaalisten markkinointiteknologioiden asiantuntija- ja käyttäjäyrityksistä suorissa Zoom-sessioissa ja nauhoituksina Moodlessa.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    07.02.2022 - 20.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    03.01.2022 - 04.02.2022

    Aikataulu

    Vko 6: Ke 9.2. 17:40 – 20:30 Aloitusluento, pakollinen läsnäolo. Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 7: Ke 16.2. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 8: Ke 23.2. INTENSIIVIVIIKKO, EI OPETUSTA, EI ZOOM-SESSIOTA
    Vko 9: Ke 2.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 10: Ke 9.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 11: Ke 16.3. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
    Vko 12: Ke 23.3. INTENSIIVIVIIKKO, EI OPETUSTA, EI ZOOM-SESSIOTA
    Vko 13: Ke 30.3. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 14: Ke 6.4. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
    Vko 15: Ke 13.4. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 16: Ke 20.4. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
    Vko 17: Ke 27.4. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 18: Ke 4.5. 17:40 – 20:30 Zoom https://haaga-helia.zoom.us/j/6194218327
    Vko 19: Ke 11.5. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA
    Vko 20: Ke 18.5. ITSEOPISKELUA, EI ZOOM-SESSIOTA

    Ryhmä
    • EVENING
    • MACOMF
    • ONLINE
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Jos opiskelijalla on työn, opintojen tai muun aiemman kokemuksen (esim. sertifiointi) perusteella kurssin tuottama osaaminen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen opettaja tiedottaa tarkemmin "Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen" (AHOT) -käytännöistä kurssin alussa.

    Opettaja

    Ville Virtanen

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    - Tentti 10 %
    - Oppimistehtävät ml digitaalisen markkinionnin sertifikaatin (Google Digtal Garage, Hubspot tai vastaava) suoritus ja aktiviisuus Moodlessa, Zoom-etäistunnoissa ja kurssin keskusteluryhmissä 40 %
    - Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma 30 %
    - Referaatti vertaisarvioidusta artikkelista 20 %

    Koulutus

    LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5