•   Strateginen brändin johtaminen COM4HM001-3006 22.08.2022-16.12.2022  5   (MASTROMF, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

    - ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
    - hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
    - tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
    - tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
    Sisältö
    - Brändäys ja brändijohtaminen organisaation strategisena työkaluna
    - Markkinointi ja viestintä; keskeiset käsitteet ja käytännön toiminta-alat
    - Sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien tunnistaminen, priorisointi ja johtaminen
    - Maine, maineriskien tunnistaminen, kriisiviestintä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.
    Lisätiedot
    Kurssi korvaa aiemmat opintojaksot:
    - COM2LJ002 Planning and Leading Communications
    - COM2LJ008 Stakeholder Communications
    - COM4LJ006 Issue / Crisis Communication
    - MGT4LG210 International marketing
    - MGT4LG211 Leading by branding
    - REG3RY010 Palvelubrändin hallinta

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso perustuu pääosin itsenäiseen opiskeluun opintojakson Moodlessa olevia aineistoja hyödyntäen.
    Opintojaksoon sisältyy ryhmätehtävä, jonka ajoituksen opiskelijaryhmät sopivat keskenään. Ryhmätehtävä on mahdollista suorittaa verkkotapaamisessa.
    Opintojaksoon on aiempien vuosien opiskelijapalautteen perusteella lisätty vieralijoita ja tapaamisia, jotka syventävät käsiteltävää aihepiiriä.
    Syksyn toteutukseen kuuluu neljä vapaaehtoista tapaamista, joissa opintojakson aihepiiriin liittyvistä ajankohtaisista kysymyksistä käydään keskusteluja vierailijoiden kanssa. Vierailijat tulevat erilaisista organisaatioista.
    • Ti 30.8. kello 17:40-20:30 HUOM: Tämä tapaaminen on Pasilassa, luokka 1001, ja keskustelu käydään englanniksi. Mukana ovat Haaga-Helian viestinnän ja markkinoinnin johtamisen koulutusta vastaavan saksalaisen ammattikorkeakoulun opiskelijoita. Keskusteluun johdattaa ulkopuolisen asiantuntijan puheenvuoro.
    • Ti 27.9. kello 17:40-20:30 Zoomissa
    • Ti 25.10. kello 17:40-20:30 Zoomissa
    • Ti 22.11. kello 17:40-20:30 Zoomissa
    Kunkin kerran vierailija vahvistetaan syksyllä. Keskusteluja ei tallenneta.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ilmoitetaan myöhemmin Moodlessa.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Ryhmä
    • MASTROMF
    • MACOMF
    • VIRTUAL
    Opettaja

    Hanna Rajalahti

    Paikkoja

    15 - 80

    Koulutus

    LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5