•   Graafisen suunnittelun perusteet ja työkalut COM004AS2A-3015 21.10.2024-13.12.2024  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija:
    • ymmärtää graafisen suunnittelun prosessin ja menetelmät
    • hallitsee graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteet ja osaa soveltaa niitä luovasti omassa työssään
    • ratkaisee viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    • tuottaa visuaalisen viestinnän ratkaisuja asianmukaisilla Adobe-suunnitteluohjelmilla.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    Sisältö
    • graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteet.
    • johdatus graafisentuotannon suunnittelun perusteisiin.
    • tutustuminen suunnittelutyökaluihin ja Adobe ohjelmiin.
    • tavoitteellisen visuaalisen suunnittelun osatekijät.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen contact-, online- ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 % , arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.

    • tuntee graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat.
    • kykenee auttavasti soveltamaan graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteita omissa töissään.
    • hahmottaa kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeet ja niiden vaikutuksen suunnitteluprosessiin.
    • osaa suppeasti käyttää joitakin Adobe ohjelmia.
    • osaa ratkaista yksinkertaisia viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    • tuntee hyvin graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat.
    • osaa hyvin soveltaa graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteita omissa töissään.
    • ymmärtää kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeet ja osaa huomioida niitä suunnittelussa.
    • osaa hyvin käyttää Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä jokseenkin itseohjautuvasti
    • osaa onnistuneesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    • hallistee erinomaisesti graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat.
    • soveltaa luovasti graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteita omissa töissään.
    • osaa suunnitella kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeita vastaavia graafisia ratkaisuja.
    • opiskelee Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia itseohjautuvasti ja osaa käyttää niitä monipuolisesti.
    • osaa luovasti ja innovatiivisesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely. Luennot ja alustukset, ohjatut harjoitustyöt ja niistä käydyt palautekeskustelut, vertaisoppiminen.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ohjaajan luentomateriaali
    Muu verkkomateriaali

    Työelämäyhteydet

    Työelämälähtöiset tehtävät ja esimerkit.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Oppimateriaali sisältää kansainvälisiä lähteitä.

    Ajoitus

    21.10.2024 - 13.12.2024

    Oppimistehtävät

    5 viikkotehtävää (20 %) Kurssitehtävä 1 Itsenäisesti suoritettava | Tekniset taidot (30 %) Kurssitehtävä 2 Ryhmätehtävä (40 %)

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 18.10.2024

    Aikataulu

    2 x 3 h viikossa
    3 h lähiopetusta kampuksella
    3 h Onlineopetusta

    Ryhmä
    • CONTACT
    • BLENDED
    • TR3HEMAR1
    Opettaja

    Susanne Nyholm

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Palautekeskustelut, suullinen palaute sekä arviointimatriisin mukainen arviointi.

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5