Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opintojaksolla täytetään työkirjaa opiskelijan omaan henkilöbrändin liittyvistä osa-alueista. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, vertaistyöskentelyä ja työpajatyöskentelyä.
Oppimateriaali jaetaan Moodlessa. Suositeltava kirjallisuus (vapaaehtoista):
Arruda, W. 2019. Digital You: Real Personal Branding in the Virtual Age. Association for Talent Development.
Chritton, S. 2012. Personal Branding For Dummies. Hoboken: For Dummies.
Kelly, S. 2017. Personal branding for entrepreneurial journalists and creative professionals. New York, NY: Routledge.
Kortesuo, K. & Vehniäinen, J. 2011. Tee itsestäsi brändi: Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Porvoo: WSOYpro : Docendo.
Kurvinen J., Laine T. & Tolvanen V. 2017. Henkilöbrändi - asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent. Helsinki.
Varsta, A. 2024. Einsteinista Almaan: Vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit. Aviador.
Opintojakso tarjoaa opiskelijalle valmiuksia markkinoida osaamistaan erottuvasti työelämässä.
Pasilan toimipiste
Opintojakso koostuu kertaluonteisista oppimistehtävistä. Tenttiä ei ole, eikä arvosanaa tai tehtäviä voi korottaa. Työkirja ja sen perusteella tehty lopullinen tuotos esitellään viimeisellä luentokerralla.
Suomi
Luento- ja Moodlemateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.
20.10.2025 - 12.12.2025
Opintojaksolla täytetään viikoittain etenevää työkirjaa, välipalautuksia on neljä. Tehtävä 1: millainen olen, mitä tavoittelen Tehtävä 2: miten erotun muista osa I muut + kirjallinen essee henkilöbrändin kilpailija-analyysista Tehtävä 3: Miten erotun muista, osa II minä Tehtävä 4: Miten luon itseni näköistä sisältöä (omien sisältöjen suunnittelu ja toteutus) Loppuesitys toteutetuista henkilöbrändiä tukevista sisällöistä
Opintojakson aikataulu on ilmoitettu Moodlessa. Opetus lukujärjestyksen mukaisesti.
Opiskelija voi osoittaa aikaisemmin hankitun osaamisen sopimalla näytöstä tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumisen osaamista ohjaavan opettajan (OSO) kanssa.
Merike Koskinen, Jenni Brisk
15 - 35
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista työskentelyyn ja vertaispalautteisiin.
Arvosana määräytyy tuotosten ja opiskelijan antaman vertaispalautteen sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella
Arviointi:
40 % kokonaisarvosanasta: aktiivisuus ja asenne (aktiivinen osallistuminen opetuskertoihin, palautukset ajoissa, vertaispalautteen antaminen jne.)
50 % kokonaisarvosanasta: työkirja, sparraus tekoälyn kanssa ja loppuesitys
10 % kokonaisarvosanasta: erikseen arvioitava tehtävä 3
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
3.00 op
H-5