•   Henkilöbrändi ja viestintätaidot CAM8LH108-3005 22.08.2022-14.10.2022  5   (LHPAVV, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakso valmentaa opiskelijan oman ammatillisen henkilöbrändin rakentamiseen käytännössä. Opiskelija ymmärtää henkilöbrändin ja viestinnän merkityksen työelämässä menestymiselle. Opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan sekä myydä ja tuoda esille omaa osaamistaan työnhaussa ja työelämässä. Opiskelija perehtyy henkilöbrändiin vaikuttaviin osa-alueisiin ja rakentaa omaa henkilöbrändiään eri osa-alueita hyödyntäen viestinnän keinoin.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei lähtötaso vaatimuksia.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija:
    tuntee henkilöbrändin rakentamisen merkityksen osana ammatillista urakehitystä
    tuntee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja joitakin henkilöbrändin rakennusmenetelmiä
    osaa tunnistaa joitakin ammatillisia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan ja suunnitella ja toteuttaa osittain niitä tukevia tavoitteita ja toimenpiteitä
    tietää, kuinka rakentaa omaa ammatillista verkostoaan
    kantaa vastuuta omasta kehittymisestään
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija:
    osaa rakentaa henkilöbrändiä osana ammatillista urakehitystä
    tuntee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja osaa hyödyntää monipuolisesti henkilöbrändin rakennusmenetelmiä
    tunnistaa monipuolisesti ammatillisia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan ja osaa suunnitella ja toteuttaa niitä tukevia tavoitteita ja toimenpiteitä kohderyhmälähtöisesti
    osaa laajentaa ja hyödyntää omaa ammatillista verkostoaan
    kantaa vastuun omista tehtävistään sekä jakaa osaamistaan tiimissä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija:
    osaa rakentaa erottuvaa henkilöbrändiä
    hallitsee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja rakennusmenetelmät
    tunnistaa ammatilliset vahvuutensa ja kehittymiskohteensa erinomaisesti ja osaa suunnitella ja toteuttaa niitä tukevia tavoitteita erottuvasti ja kohderyhmälähtöisesti
    osaa laajentaa ja hyödyntää tehokkaasti omaa ammatillista verkostoaan oman henkilöbrändin rakentamiseen
    kantaa vastuun omista tehtävistään kiitettävästi ja jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen
    Lisätiedot
    Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin. Arvosana määräytyy tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opintojaksolla täytetään työkirjaa opiskelijan omaan henkilöbrändin liittyvistä osa-alueista. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, vertaistyöskentelyä ja työpajatyöskentelyä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali jaetaan Moodlessa. Suositeltava kirjallisuus:
    a-aineisto/kirjallisuus (vapaaehtoista):

    Arruda, W. 2019. Digital You: Real Personal Branding in the Virtual Age. Association for Talent Development.
    Chritton, S. 2012. Personal Branding For Dummies. Hoboken: For Dummies.
    Kelly, S. 2017. Personal branding for entrepreneurial journalists and creative professionals. New York, NY: Routledge.
    Kortesuo, K. & Vehniäinen, J. 2011. Tee itsestäsi brändi: Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Porvoo: WSOYpro : Docendo.
    Kurvinen J., Laine T. & Tolvanen V. 2017. Henkilöbrändi - asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent. Helsinki.

    Työelämäyhteydet

    Opintojakso tarjoaa opiskelijalle valmiuksia markkinoida osaamistaan erottuvasti työelämässä.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojakso on projektiluontoinen, joten uusintamahdollisuutta ei ole. Työkirja ja sen perusteella tehty lopullinen tuotos esitellään viimeisellä luentokerralla.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Luento- ja Moodlemateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.

    Ajoitus

    22.08.2022 - 14.10.2022

    Oppimistehtävät

    Opintojaksolla täytetään viikoittain etenevää työkirjaa, välipalautuksia on neljä. Tehtävä 1: millainen olen, mitä tavoittelen Tehtävä 2: miten erotun muista osa I muut + kirjallinen essee henkilöbrändin kilpailija-analyysista Tehtävä 3: Miten erotun muista, osa II minä Tehtävä 4: Miten luon itseni näköistä sisältöä (omien sisältöjen suunnittelu ja toteutus) Loppuesitys toteutetuista henkilöbrändiä tukevista sisällöistä

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Luennot lukujärjestyksen mukaisesti luokkatilassa tai Teamsissa. Tarkempi aikataulu Moodlessa.

    Ryhmä
    • LHPAVV
    • BLENDED
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Opiskelija voi osoittaa aikaisemmin hankitun osaamisen (AHOT) sopimalla näytöstä opettajan kanssa.

    Opettaja

    Hanna Tattari, Merike Koskinen

    Paikkoja

    15 - 30

    Arviointitavat

    Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin.
    Arvosana määräytyy tuotosten ja opiskelijan antaman vertaispalautteen sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella
    Arviointi:
    Aktiivisuus ja asenne (aktiivinen osallistuminen etäkertoihin, palautukset ajoissa, vertaispalautteen antaminen jne.) 50 % kokonaisarvosanasta
    Tuotokset (työkirja, tehtävän 2 kirjoitustehtävä sekä henkilöbrändiä tukevat kurssin aikana tuotetut sisällöt ) 50 % kokonaisarvosanasta

    Koulutus

    HELI Liiketalouden koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5