•   Työyhteisöviestintä CAM8LH105-3010 22.08.2022-14.10.2022  5   (LHIPAVV, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija osaa arvioida, suunnitella ja toteuttaa työyhteisöviestintää organisaation strategisten tavoitteiden mukaan. Hän tietää, että menestyksen edellytyksenä on toimiva työyhteisöviestintä. Hän myös sisäistää viestintätaitojen merkityksen esimiestyössä. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan yhteisöllisen median mahdollisuuksia työyhteisön tavoitteiden saavuttamisessa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja eikä sidonnaisuutta muihin opintojaksoihin.
    Sisältö
    - laadukas työyhteisöviestintä ja sen kehittäminen
    - viestintäkulttuurin osa-alueet
    - monikanavainen johtamis- ja strategiaviestintä
    - esimiehen erilaiset viestintätilanteet
    - yhteisöllisen median käyttömahdollisuudet ja erityishaasteet
    - vuorovaikutuksen edistäminen työyhteisössä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tietää, mitä työyhteisöviestintä tarkoittaa. Hän osaa jossain määrin arvioida, suunnitella ja toteuttaa sitä. Hän osaa jossain määrin arvioida työyhteisöviestinnän merkitystä strategisten tavoitteiden saavuttamissa. Opiskelija tietää myös, millaisia osa-alueita esimiehen viestintätaitoihin kuuluu.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tietää, mitä työyhteisöviestintä tarkoittaa. Hän osaa melko hyvin arvioida, suunnitella ja toteuttaa sitä strategialähtöisesti. Opiskelija tietää, millaisia osa-alueita esimiehen viestintätaitoihin kuuluu ja osaa kehittää omaa osaamistaan valituilla osa-alueilla. Lisäksi opiskelija toimii ryhmän jäsenenä aktiivisesti, työskentelee sitoutuneesti ja noudattaa aikataulua.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija sisäistää, mitä työyhteisöviestintä tarkoittaa. Hän osaa analyyttisesti arvioida, suunnitella ja toteuttaa sitä strategialähtöisesti. Opiskelija tietää, millaisia osa-alueita esimiehen viestintätaitoihin kuuluu sekä miten ja miksi niitä kannattaa kehittää. Opiskelija osaa arvioida omaa viestintäosaamistaan kriittisesti ja kehittää sitä systemaattisesti ja kokonaisvaltaisesti. Lisäksi opiskelija toimii ryhmän jäsenenä aktiivisesti ja kiinnittää erityistä huomiota antamansa vertaispalautteen laatuun. Hän työskentelee sitoutuneesti ja noudattaa aikataulua.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Verkkototeutus: harjoitustehtävät, vertaistyöskentely, itsenäinen työskentely sekä oman oppimisen arviointi
    Huom! Toteutuksella ei käytetä Moodlea.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ahonen, R. & Lohtaja-Ahonen, S. 2014. Palaute kuuluu kaikille. Human Interest.. Helsinki.
    Isotalus, P. & Rajalahti, H. 2017 Vuorovaikutus johtajan työssä. Alma Talent. Helsinki.
    Juholin, E. 2013. Communicare! Kasva viestinnän ammattilaiseksi. MIF Oy. Helsinki.
    Parppei, R. 2018. Tee, toimi, saa aikaan! Kehitä ja johda vuorovaikutusta. Alma Talent. Helsinki.
    Pirinen, H. 2015. Esimies muutoksen johtajana. Alma Talent. Helsinki.
    Muu käytettävä materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

    Työelämäyhteydet

    Opintojakson tehtäviä peilataan omiin työtehtäviin ja -kokemuksiin.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tenttiä ei ole.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Tehtäviä tarkastellaan myös kansainvälisen ja monikulttuurisen yhteisön näkökulmasta.

    Ajoitus

    22.08.2022 - 14.10.2022

    Oppimistehtävät

    Tehtävät ohjeistetaan opintojakson alussa: - aloitustehtävät (yhteensä 4) - tutkimustehtävät (yhteensä 2) - kokoava lopputehtävä (yhteensä 4) - lopetustehtävä

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    31.8. - 8.11.2020
    Tarkka aikataulu ilmenee aloitusviestistä, joka lähetetään koulun sähköpostiin 31.8.2020.

    Lähitapaamisia ei ole. Virtuaalinen aloitustapaaminen on ti 8.9. klo 18 - 19.30 Teamsissa. Tähän liittyvät ohjeet ovat aloitusviestissä.

    Ryhmä
    • LHIPAVV
    • EVENING
    • VIRTUAL
    Opettaja

    Hanna Tattari

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Arviointi perustuu palautettujen tehtävien laatuun, aktiivisuuteen ja aikataulun noudattamiseen.
    - harjoitustehtävät, vertaistyöskentely ja aktiivisuus 50 %
    - kokoava lopputehtävä 50 %

    Koulutus

    HELI Liiketalouden koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5