•   Effective travel and tourism sales on the internet TOU2RL002-3002 01.01.2020-22.05.2020  15   (RLM22) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    • osaa rakentaa asiakkuuksia verkossa
    • osaa valita tarkoituksenmukaiset markkinointi- ja myyntikanavat
    • osaa hinnoitella elämystuotteen
    • osaa arvioida erilaisten myynti- ja markkinointikanavien kannattavuutta
    • osaa arvioida matkailun verkkokaupan oikeudellisia sisältöön ja tietosuojaan liittyviä vaatimuksia
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Suositellaan suoritettavaksi opintojaksojen DES2RL002 (Matkailu globaalina teollisuutena) ja TOU2RL001 (Asiakkaan polku matkailussa) jälkeen. Suoritetaan yhdessä opintojakson TOU1RL004 (Matkailualan projekti 2) kanssa.
    Sisältö
    • Asiakkuuksien rakentaminen
    • Digitaaliset markkinointi- ja myyntikanavat
    • Digitaalinen kaupankäynti
    • Elämystuotteen hinnoittelu
    • kuluttajansuoja verkossa
    • immateriaalioikeudet ja tekijänoikeus
    • Erilaiset verkkokaupparatkaisut ja toimintalogiikat
    • Uudistunut tietosuoja
    • Uudistunut laki matkapalveluyhdistelmistä ja matkapakettiehdot
    • Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin verkostot ja ajankohtaistapahtumat
    • Matkailun myynnin ja markkinoinnin trendit
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee digitaalisen kaupankäynnin keinoja sekä osaa määritellä elämystuotteen ja tunnistaa sen peruselementit sekä kuluttajansuojan perusteet. Opiskelija osaa hinnoitella elämystuotteen avustetuttuna.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa analysoida asiakkuuksia verkossa. Hän osaa vertailla digitaalisia markkinointi- ja myyntikanavia sekä erilaisia verkkokaupparatkaisuja kuluttajansuoja sekä immateriaalioikeudet huomioonottaen. Opiskelija tunnistaa elämystuotteen hinnoittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija osaa kuvailla matkailuun vaikuttavia myynnin ja markkinoinnin trendejä sekä tuntee tietosuojasääntelyn perusteet.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa kehittää asiakkuuksia digitaalisessa ympäristössä tunnistaen monipuolisesti eri markkinointi- ja myyntikanavat sekä verkkokaupan ratkaisut. Opiskelija tuntee kuluttajansuojaa , tietosuojaa sekä immateriaalioikeuksia koskevat säännökset sekä osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja verkkokaupparatkaisuissa. Hän osaa hinnoitella elämystuotteen ja osaa arvioida sen kannattavuutta suhteessa jakelukanaviin. Hän analysoi trendejä ja niiden vaikutusta asiakkuuksiin sekä innovoi uusia digitaalisia asiakaskohtaamisia.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämän moduulin osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla
    a) Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja projekti monimuotototeutuksena
    b) Omassa työssä oppiminen (work&study)

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opintojakson aikana Moodlessa jaettava materiaali ja opettajien mahdollisesti erikseen ilmoittama lisämateriaali.

    Työelämäyhteydet

    Opintojakson esimerkit ovat työelämälähtöisiä ja lähikerroilla on myös vierailijoita työelämästä.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Immonen: 8.5.
    Jokinen:
    Moisio: 16.4. - 7.5. Moodlessa

    Uusinnat normaalin uusintakäytännön mukaisesti.

    Verkkokauppasuunnitelman ja -linkin palautus viimeistään 3.5.
    Esitykset 9.5.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Aiheita tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.

    Ajoitus

    01.01.2020 - 22.05.2020

    Oppimistehtävät

    Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus yksilö- tai parityönä.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2020 - 24.01.2020

    Aikataulu

    Ti 8.1. Immonen: Verkkokauppa
    Ke 9.1. Jokinen: Juridiikka
    Ke 5.2. Immonen: Verkkokauppa
    To 6.2. Moisio: Laskentatoimen kertausta (PASILASSA)
    Pe 7.2. Immonen: Verkkokauppa
    Ke 26.2. Jokinen: Juridiikka
    To 27.7. Moisio: Verkkokaupan kannattavuus (PASILASSA)
    Väliraportin palautus 15.3. mennessä
    To 19.3. Moisio: Hinnoittelu (PASILASSA)
    Pe 20.3. Immonen: Verkkokauppa
    La 21.3. Jokinen: Juridiikka (PASILASSA)
    To 16.4. Moisio: Kysynnän hintajousto
    Laskennan Moodletentti auki 16.4. - 7.5.
    Pe 17.4. Immonen: Verkkokauppa
    La 18.4. Jokinen: Juridiikka (PASILASSA)
    To 7.5. Moisio: Numeroiden ja esitysten viimeistelyä, mahdollisuus tehdä Moodletentti
    Pe 8.5. Immonen: Tentti ja sparrauspaja
    La 9.5. Immonen, Jokinen, Moisio: Esitykset ja palaute

    Ryhmä
    • RLM22
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Tämän moduulin osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
    a) Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja projekti monimuotototeutuksena
    b) Omassa työssä oppiminen (work & study)

    Arviointikriteerit

    Opiskelija saa suullisen palautteen verkkokaupasta ja verkkokauppasuunnitelmasta viimeisellä eli esityskerralla.

    Opettaja

    Hanna Moisio, Tommi Immonen, Janne Jokinen

    Paikkoja

    15 - 30

    Arviointitavat

    Verkkokauppatoteutus 55%, verkkokaupan markkinoinnin ym. tentti 15%, laskentaosuuden tentti 15%, juridiikan tentti 15%.

    Koulutus

    MATKA Degree Programme in Tourism Management

    T&K-osuus

    1.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5