•   Processes and Strategic Development of Sales SAL4HM001-3007 19.08.2024-11.10.2024  5   (EVENING, ...) +-
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
    Sisältö
    - Myynnin prosessit BtoB-, BtoC- ja CtoC -myynnissä
    - Myynnin strategiset tavoitteet ja asiakkuudet
    - Myynnin mallit, menetelmät ja digitaaliset työkalut
    - Myynnin budjetointi, tavoiteasetanta ja mittaaminen
    - Arvon tuottaminen ja arvolupaukset
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tietää myynnin roolin ja strategisen merkityksen sekä osaa nimetä myynnin keskeiset prosessit ja työkalut. Opiskelija tunnistaa myynnin strategisia tavoitteita ja osaa määritellä strategisen asiakkuuden peruselementit. Hän kykenee kuvaamaan keskeisiä henkilökohtaisen myynnin menetelmiä ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan joitakin myynnin tavoitteita sekä tunnistaa keskeisiä arvon tuottamisen elementtejä. Opiskelija tuntee myynnin digitaalisia työkaluja.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija kykenee kuvaamaan myynnin roolia ja strategista merkitystä. Hän hallitsee myynnin keskeiset prosessit ja työkalut sekä kykenee kehittämään myynnin prosesseja. Opiskelija osaa asettaa myynnin strategisia tavoitteita ja määritellä strategisen asiakkuuden. Hän kykenee soveltamaan henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan ja arvioimaan myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä tuntee arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija osaa hyödyntää keskeisiä myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa analysoida, asettaa ja mitata myynnin strategisia tavoitteita sekä kehittää strategisia asiakkuuksia. Opiskelija hallitsee hyvin myynnin prosessit ja työkalut sekä pystyy kehittämään kokonaisvaltaisesti myynnin prosesseja ja menetelmiä. Hän kykenee soveltamaan tarkoituksenmukaisella tavalla henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija osaa monipuolisesti analysoida ja arvioida myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä hallitsee hyvin arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija käyttää taitavasti myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa hyvin analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Flipped learning -tyyppinen opiskelu, jossa on keskeistä, että opiskelija on valmistautunut lähiopetuskertoihin itsenäisesti ennen lähiopetuskertaa.

    Vastuuhenkilö

    Hanna Rajalahti

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opettajan osoittama materiaali kurssin alkaessa.

    Työelämäyhteydet

    Ajankohtaiset case-esimerkit.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kurssilla ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kansainvälinen lähdekirjallisuus; kansainvälisiä case-esimerkkejä.

    Ajoitus

    19.08.2024 - 11.10.2024

    Oppimistehtävät

    Kurssilla on yksilö- ja ryhmätehtäviä. Tarkempi ohjeistus julkaistaan kurssin alkaessa.

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 16.08.2024

    Aikataulu

    Lähiopetus Pasilassa.

    Ryhmä
    • EVENING
    • CONTACT
    • MASALF
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Ohjeet osaamisen tunnistamiseen: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

    Opettaja

    Aarni Tuomi

    Paikkoja

    31 - 50

    Arviointitavat

    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tietää myynnin roolin ja strategisen merkityksen sekä osaa nimetä myynnin keskeiset prosessit ja työkalut. Opiskelija tunnistaa myynnin strategisia tavoitteita ja osaa määritellä strategisen asiakkuuden peruselementit. Hän kykenee kuvaamaan keskeisiä henkilökohtaisen myynnin menetelmiä ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan joitakin myynnin tavoitteita sekä tunnistaa keskeisiä arvon tuottamisen elementtejä. Opiskelija tuntee myynnin digitaalisia työkaluja.

    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija kykenee kuvaamaan myynnin roolia ja strategista merkitystä. Hän hallitsee myynnin keskeiset prosessit ja työkalut sekä kykenee kehittämään myynnin prosesseja. Opiskelija osaa asettaa myynnin strategisia tavoitteita ja määritellä strategisen asiakkuuden. Hän kykenee soveltamaan henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija pystyy asettamaan ja arvioimaan myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä tuntee arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija osaa hyödyntää keskeisiä myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.

    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa analysoida, asettaa ja mitata myynnin strategisia tavoitteita sekä kehittää strategisia asiakkuuksia. Opiskelija hallitsee hyvin myynnin prosessit ja työkalut sekä pystyy kehittämään kokonaisvaltaisesti myynnin prosesseja ja menetelmiä. Hän kykenee soveltamaan tarkoituksenmukaisella tavalla henkilökohtaisen myynnin menetelmiä, myyntitaidon psykologiaa ja coachingin periaatteita. Opiskelija osaa monipuolisesti analysoida ja arvioida myynnin tavoitteita ja tuloksia sekä hallitsee hyvin arvon tuottamisen periaatteet myynnissä. Opiskelija käyttää taitavasti myynnin digitaalisia työkaluja. Hän osaa hyvin analysoida ja kehittää strategista myyntiä organisaatiossa.

    Koulutus

    LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5