• Tillämpade forskningsmetoder
• Försäljnings- och marknadsföringsanalyser
• Marknadskommunikation och branding
• Försäljning och marknadsföring på nätet och Some, multikanalstrategi
• Visuell kommunikation och grafisk design
• Adobe verktyg
• Avtals- och marknadsföringslag, integritetsskyddslag (Kirsi Ola)
Inlärningsmetoder
• Undersökande inlärning
• Ömsesidigt lärande
• Läsecirklar
• Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)
• Projektarbete i smågrupper (not translated)
Facklitteratur, också e-böcker och online artiklar
Bloggar om ämnet samt andra nätsidor av god kvalitet
Handledarens eget material (not translated)
Tredje terminens projekt utförs som uppdrag för Borgå stad och gästföreläsare. (not translated)
Porvoo Campus
18.01.2021 - 21.05.2021
• Inlärningsuppgift 1: Undersökningsplan (godkänd/underkänd) (Deadline) 31.1 • Inlärningsuppgift 2: Nulägesanalys: analys av nuläget i Borgå samt Borgås varumärkesmanual, företagskultur, kundprofilering, analys av marknadskommunikationskanaler, employer brand, benchmarking (grupparbete) 20% (Deadline: 14.2) • Inlärningsuppgift 3: Visuell presentation av undersökningsresultaten 20 % (Deadline 12.4) • Inlärningsuppgift 4: Fundamentals of Digital Marketing certifikat (individuellt) Godkänd/Underkänd. Ifall försenad över 1dygn eller mer minskas vitsordet med 0,5. Ifall underkänd = 1 minus från slutvitsordet. (Deadline 11.4) • Inlärningsuppgift 5: Visuell slutrapport med utvecklingsförslag samt material (reklam, videon, fotografi, hemsidor mm) (grupparbete) 40%. (Deadline: 11.5) • Tent 20 % XX • Själv- och kollegialutvärdering och aktivitet: sänkande eller höjande • • Reading Circle sänkande eller höjande • Juridik 40 % av Försäljning och marknadsföring 1 (not translated)
04.01.2021 - 15.01.2021
opinnollistaminen tai näyttö (not translated)
Kirsi Ola, Marina Karlqvist, Maria Vickholm, Susanne Nyholm
15 - 40
Vitsord 1
Den studerande kan namnge några grundbegrepp inom försäljning och marknadsföring och kan delvis tillämpa dessa. Han/hon kan fungera i projekt som en del av gruppen. Den studerande klarar av att identifiera kundernas behov och målen med försäljningen och marknadsföringen endast om han/hon får hjälp av andra. Han/hon behöver hjälp med att planera, designa och realisera visuell kommunikation. Han/hon utför uppgifter som anförtrotts honom/henne som en del av den övriga gruppen. Den studerande har svårt att utvärdera marknadsförings- och försäljningsresultaten. Den studerande känner till avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp men kan inte använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande känner till grunderna i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetiken. Han/Hon har någon kunskap om avtalsrätten men tillämpningen är svag. Han/hon känner till vad integritetsskyddsförordningen är.
Vitsord 3
Den studerande behärskar en del av marknadsföringsbegreppen. Han/hon förstår i viss mån olika kommunikationsstilar och kan välja lämpliga kommunikationskanaler. Den studerande kan fungera som en del av ett större nätverk och klarar av att skapa marknadsföringsplaner i samarbete med andra aktörer. Han/Hon kan planera, designa, realisera, analysera och utvärdera visuell kommunikation i olika sammanhang, Han/hon deltar ganska aktivt i projektgruppens verksamhet och kan också agera självständigt i olika skeden av processen. Den studerande klarar av att skapa grundläggande innehåll åt utvalda målgrupper. Han/hon kan analysera marknadskommunikationens effekter med hjälp av lämpliga verktyg. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande har goda kunskaper i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetik och kan tillämpa dem i vardagliga situationer. Han/Hon har goda kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp enkla avtal samt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon är medveten om på vilket sätt integritetsskyddsförordningen påverkar marknadsföringen
Vitsord 5
Den studerande behärskar utmärkt begreppen inom marknadskommunikation. Han/hon kan på egen hand göra upp en kommunikationsplan, kan välja lämpliga kanaler inom marknadskommunikation, samt välja lämplig stil. Han/Hon uppvisar ett kreativt och analytiskt förhållningssätt till kommunikation och design av visuella medier. Den studerande deltar aktivt i gruppens arbete och i den kreativa processen, kan agera självständigt, samt stöder vid behov andra i gruppen. Han/hon kan skapa intressant och meningsfullt innehåll åt målgruppen. Den studerande har ypperliga färdigheter i att analysera och tolka effekterna och resultaten av marknadskommunikationen. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande kan genom att tillämpa lagen lösa problem gällande konsumentskydd och marknadsföringsetik. Han/Hon har utmärkta kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp fungerande avtal samt kritiskt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon kan föreslå åtgärder i organisationens verksamhet som integritetsskyddsförordningen orsakar. (not translated)
VIMA Degree Programme in Sales and Visual Marketing
5.00 op
0.00 op
H-5