•   Selling ICT Solutions SAL1TA002-3026 22.05.2023-31.08.2023  5   (KESÄ2023, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija

    oppii teorian ja käytännön harjoittelun kautta ratkaisumyynnin prosessin ja sen eri vaiheissa käytettäviä tekniikoita sekä neuvottelutaitoja
    hahmottaa vaativan ratkaisumyyntityön osa-alueet ja oman asiantuntijaroolinsa siinä.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Työvälineet myynnin ja palvelun ympäristössä, Viestinnän perusteet kotimaisilla kielillä (Suomi), Orientaatio ICT- ja liiketoiminta, Yrityksen toiminnot ja ICT-alan sopimukset tai vastaavat tiedot.
    Sisältö
    Ratkaisumyynnin prosessi
    Tarjouksen laatiminen
    Ratkaisumyynnin neuvottelut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Ryhmä osoittaa, että tuntee joiltakin osin ratkaisumyynnin prosessien vaiheet.
    Ryhmä ei osaa kunnolla hyödyntää erilaisia menetelmiä ratkaisumyynnin prosessin eri vaiheissa (tarkennukset, tarjousasiakirjat, ryhmän työskentely/viestintä), joilla huomioidaan asiakkaan tarpeita.
    Vertaisarvioinnin perusteella opiskelija osallistuu vähän ryhmän toimintaan. Vähäinen itsenäinen panostus.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Ryhmä osoittaa, että tuntee ratkaisumyynnin prosessien vaiheet.
    Ryhmä osaa hyödyntää erilaisia menetelmiä ratkaisumyynnin prosessin eri vaiheissa, jotta asiakkaan todellisiin tarpeisiin vastataan.
    Opiskelija osallistuu hyvin ryhmän toimintaan. Hän osaa toimia melko itsenäisesti.
    Aktiivinen osallistuminen ryhmän työskentelyyn.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Ryhmä tuntee erittäin hyvin ja asiakaslähtöisesti
    ratkaisumyynnin prosessien vaiheet ja asiakkaan todellisiin tarpeisiin vastaamisen.
    Ryhmä osaa hyödyntää hyvin erilaisia tekniikoita ja työkaluja ratkaisumyynnin prosessin eri vaiheissa ja  ottaa huomioon asiakkaan todelliset prosessit ja tarpeet ryhmäneuvotteluissa.
    Erittäin aktiivinen osallistuminen ryhmän työskentelyyn ja työn eteenpäin viemiseen
    Hyvä kyky toimia itsenäisesti.
    Yksilön innovatiivisuus, positiivinen asenne ja aikataulujen noudattaminen.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Virtuaalinen toteutus ryhmätyönä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opettajan osoittama materiaali Moodlessa.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.05.2023 - 31.08.2023

    Oppimistehtävät

    Myynti-casen ratkomiseen liittyviä ryhmätehtäviä ja yksilötehtäv(i)ä oman oppimisen reflektioon. Opintojakson alussa paikan vahvistava tehtävä.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2023 - 19.05.2023

    Aikataulu

    Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa.

    Ryhmä
    • KESÄ2023
    • VIRTUAL
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT, osaamisen raportointi todistuksineen välittömästi kurssin alussa ja osaamista reflektoiva essee. ks. tarkempi ohjeistus Moodlesta.

    Opettaja

    Anna-Maria Asell

    Paikkoja

    15 - 60

    Arviointitavat

    Ryhmätehtävän ja yksilötehtävien arvioinnit.

    Koulutus

    HETI Degree Programme in Business Information Technology

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5