•   Sales management in hospitality and tourism MAR2HL002-3030 27.03.2023-19.05.2023  5   (RH20SB, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tavoitteet: opiskelija
    • ymmärtää myynnin ja myyntiorientoituneen yrityskulttuurin merkityksen liiketoiminnassa sekä ratkaisukeskeisen B2B-myyntityön periaatteet
    • ymmärtää myynti- ja markkinointistrategioiden roolin osana liiketoimintastrategiaa
    • tuntee myynnin ja markkinoinnin johtamisen osa-alueet
    • tuntee myynnin johtamiseen ja esimiestyöhön liittyvät vaatimukset ja menetelmät
    • ymmärtää myyntityön osana asiakkuusstrategiaa ja tuntee Key Account Management –toiminnan
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Myynnin ja markkinoinnin perusteet -opintojakso ja Markkinointiviestinnän -opintojakso tulee olla suoritettuna sen mukaan,miten mainitut opintojaksot opiskelijan HH opintosuunnitelmaan kuuluvat.
    Sisältö
    • Myynti- ja markkinointijohtajan tehtäväkenttä
    • Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön toimintamallit erityisesti B2B näkökulmasta
    • Myynnin organisointi, rekrytointi ja motivointi
    • Asiakkuuksien johtaminen ja asiakkuudenhallintajärjestelmät
    • Yritysmyynnin / -markkinoinnin tTavoitteiden asettaminen, budjetointi ja seuranta/mittarit
    • Myynnin tukijärjestelmät ja jakelukanavat, MarTech
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    • Tuntee myyntikulttuurin merkityksen yrityksen toiminnassa
    • Osaa listata b-to-b myyntityön keskeiset osa-alueet
    • Osaa listata myynnin/markkinoinnin esimiehen ja johdon keskeiset tehtävät
    • Ymmärtää asiakkuusprosesseja ja tietää myynnin roolin asiakassuhteen hoidossa
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    • Osaa listata toimia, joilla vahvistetaan yrityksen myyntikulttuuria
    • Osaa suunnitella yrityksen b-to-b myyntityön keskeisiä osa-alueita
    • Osaa suunnitella myynnin/markkinoinnin esimiehen ja johdon keskeisiä tehtäviä yrityksen myynti/markkinointistrategiaan pohjautuen
    • Osaa analysoida asiakkuusprosesseja ja suunnitella asiakkuusstrategioita
    • Ymmärtää myynti/markkinointistrategian merkityksen yrityksen strategisessa päätöksenteossa
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    • Osaa luoda yrityksen liiketoimintastrategiaa tukevan myyntistrategian/asiakkuusstrategian
    • Osaa hyödyntää asiakastietoa myynti/markkinointistrategian suunnittelussa
    • Osaa suunnitella yrityksen myynti/markkinointiorganisaation ja sitä tukevat toiminnot
    • Osaa kehittää yrityksen myynti/markkinointiorganisaation toimintaa
    Lisätiedot
    Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    27.03.2023 - 19.05.2023

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2023 - 24.03.2023

    Ryhmä
    • RH20SB
    • RH20SD
    • CONTACT
    Opettaja

    Markus Kauppinen

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5