•   Marketing communications in hospitality and tourism MAR1HL001-3028 22.08.2022-14.10.2022  3   (RH21SB, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    • osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman
    • tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja
    • tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja
    • osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Myynnin ja markkinoinnin perusteet -opintojakso suoritettuna
    Sisältö
    • Viestinnän kohdentaminen ja mukauttaminen
    • Kampanjasuunnittelu
    • Mediamixin soveltaminen
    • Vaikuttaminen, verkostoituminen, mediasuhteiden rakentaminen, myyntityö, mainonta sekä menekinedistäminen, pr- ja muu suhdetoiminta
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän perusteita sekä osaa tunnistaa keinoja ja kanavia tilanteen ja tavoitteiden mukaan. Hän pystyy sekä kirjallisesti että suullisesti kuvaamaan osaamistaan.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa markkinointiviestinnän perusteet sekä osaa valita tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat markkinointiviestinnän tilanteen ja tavoitteen mukaisesti. Hän osaa tuottaa sisältöä eri markkinointiviestinnän tilanteisiin ja kanaviin. Opiskelija osaa osoittaa osaamistaan sekä suullisesti että kirjallisesti.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa ja hallitsee markkinointiviestintää, osaa tuottaa monipuolista julkaisukelpoista sisältöä sekä esittää asiansa vakuuttavasti.
    Lisätiedot
    Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Satu Rämö: Viesti perille : tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tentti (yksilö) on maanantaina 2.12. klo 8.15 – 9.15
    Uusintamahdollisuus: Kaksi seuraavaa yleistä tenttipäivää ennen kevätlukukauden 2020 päättymistä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.08.2022 - 14.10.2022

    Oppimistehtävät

    OPPIMISTEHTÄVÄT Opintojakson oppimistehtävät ovat seuraavat neljä tehtävää: 1. Kampanjasuunnitelma RESTO-tietotaitokilpailulle/ pitkä versio Tehkää 4-5 hengen ryhmissä markkinointikampanjasuunnitelma RESTOtietotaitokilpailulle, jonka järjestää Haagan restonomikampus 11. – 12.3.2020 RESTO-tietotaitokilpailujen markkinointikampanjasuunnitelma on kirjallinen esitys. Se tehdään Haaga-Helian pitkien raporttien raportointipohjaan. Se kirjoitetaan asiatyylillä, ei listauksina. Raportissa on loogisessa järjestyksessä: ? lähtökohta-analyysi (esim. toiminta-alueen arviointi, tuotteen kilpailuedut, kilpailijat yms.) ja markkina-analyysi ? kampanjan tavoitteiden määrittely ? kampanjan kohderyhmät ? kanava/mediavalinnat (ja muiden markkinointikeinojen käyttö) ja sanoma (viesti), kärjet ? ehdotettujen toimenpiteiden aikataulu, budjetti ja resurssit ? tulosten seuranta ja kehittäminen Haaga-Helian raportointiohjeen mukaisesti https://mynet.haaga-helia.fi/opiskelu/raportointiohjeet/Pages/default.aspx Palautus Moodleen 10.12. 2. RESTO-tietotaitokilpailujen kampanjasuunnitelman / lyhyt versio on esimerkiksi PP-diaesitys, josta asiakas/tilaaja/johtoryhmä saa nopealla silmäyksellä käsityksen suullisen esityksen pohjalta siitä, miksi juuri teidän ehdottamanne markkinointikampanjasuunnitelma kannattaa toteuttaa. ? esimerkiksi miksi, mitä, kenelle & miten, milloin ? esimerkiksi mikä on viesti ja miten se toteutetaan ? esimerkiksi mitä maksaa ja mitä hyötyä ? esimerkkejä ehdottamistanne toimenpiteistä (esim. millaisia somepäivityksiä, tviittejä, e-kirjeviestejä,videoita tms.) Palautus Moodleen 4.12. Tämä aineisto toimii myyntiesityksenne 9.12. tukena. 3. RESTO-kilpailujen markkinointikampanjan myyntiesitys 9.12. Tehtävänänne on vakuuttaa RESTO-tietotaitokilpailujen markkinointi- ja viestintätiimi suunnittelemanne kampanjan toimivuudesta/hyödyllisyydestä ja näin saada lupa sen toteuttamiseen. Muistakaa (näihin kiinnitetään huomiota esityksen arvioinnissa) ? asiasisältö, perustelut valinnoille ja havainnollistaminen ? vakuuttavuus (asianhallinta, tilanteen hallinta, vuorovaikutteisuus) ja innostavuus ? ajanhallinta (esitys 10 minuuttia ja kysymykset 5 min), kiteyttäkää mukaan oleellisin ? ryhmän jäsenten roolit (jokainen puhuu) Esitykset ovat ma 9.12. Huom! opetus kello 8.00 – 12.00 Läsnäolo myyntiesityksissä on pakollinen!

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Tuntisuunnitelma
    21.10. Opintojakson aloitus, oppimistavoitteet ja tehtävät / Mitä on markkinointiviestintä?
    28.10. Miten suunnitella toimiva ja vakuuttava markkinointikampanja / RESTO-tietotaitokilpailun kampanjan toimeksianto
    4.11. Brändi, yrityksen imago ja yritysvieras
    11.11. yritysvieras / kanavastrategia ja -valinnat

    18.11. Ansaittu, oma ja ostettu media
    25.11. Maine ja kriisiviestintä
    2.12. Tentti / henkilökohtainen myyntityö
    9.12. Esitykset ja opintojakson yhteenveto. Huom. tunnit klo 08:0 - 12:00.

    Yritysvieraat opintojaksolla:
    ma 4.11. klo 08:15 Marileea Järnefelt / SOK Radisson Blu
    ma 11.11. klo 08:15 Timo Kivilouma / traveller blogger / huom. tila on L401-402, esityksen jälkeen tunnit jatkuvat lukkarikoneen mukaisessa tilassa.

    Ryhmä
    • RH21SB
    • CONTACT
    Opettaja

    Tommi Immonen

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5