Satu Rämö: Viesti perille : tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Haagan toimipiste
Tentti (yksilö) on maanantaina 2.12. klo 8.15 – 9.15
Uusintamahdollisuus: Kaksi seuraavaa yleistä tenttipäivää ennen kevätlukukauden 2020 päättymistä.
Suomi
21.10.2019 - 13.12.2019
OPPIMISTEHTÄVÄT Opintojakson oppimistehtävät ovat seuraavat neljä tehtävää: 1. Kampanjasuunnitelma RESTO-tietotaitokilpailulle/ pitkä versio Tehkää 4-5 hengen ryhmissä markkinointikampanjasuunnitelma RESTOtietotaitokilpailulle, jonka järjestää Haagan restonomikampus 11. – 12.3.2020 RESTO-tietotaitokilpailujen markkinointikampanjasuunnitelma on kirjallinen esitys. Se tehdään Haaga-Helian pitkien raporttien raportointipohjaan. Se kirjoitetaan asiatyylillä, ei listauksina. Raportissa on loogisessa järjestyksessä: lähtökohta-analyysi (esim. toiminta-alueen arviointi, tuotteen kilpailuedut, kilpailijat yms.) ja markkina-analyysi kampanjan tavoitteiden määrittely kampanjan kohderyhmät kanava/mediavalinnat (ja muiden markkinointikeinojen käyttö) ja sanoma (viesti), kärjet ehdotettujen toimenpiteiden aikataulu, budjetti ja resurssit tulosten seuranta ja kehittäminen Haaga-Helian raportointiohjeen mukaisesti https://mynet.haaga-helia.fi/opiskelu/raportointiohjeet/Pages/default.aspx Palautus Moodleen 10.12. 2. RESTO-tietotaitokilpailujen kampanjasuunnitelman / lyhyt versio on esimerkiksi PP-diaesitys, josta asiakas/tilaaja/johtoryhmä saa nopealla silmäyksellä käsityksen suullisen esityksen pohjalta siitä, miksi juuri teidän ehdottamanne markkinointikampanjasuunnitelma kannattaa toteuttaa. esimerkiksi miksi, mitä, kenelle & miten, milloin esimerkiksi mikä on viesti ja miten se toteutetaan esimerkiksi mitä maksaa ja mitä hyötyä esimerkkejä ehdottamistanne toimenpiteistä (esim. millaisia somepäivityksiä, tviittejä, e-kirjeviestejä,videoita tms.) Palautus Moodleen 4.12. Tämä aineisto toimii myyntiesityksenne 9.12. tukena. 3. RESTO-kilpailujen markkinointikampanjan myyntiesitys 9.12. Tehtävänänne on vakuuttaa RESTO-tietotaitokilpailujen markkinointi- ja viestintätiimi suunnittelemanne kampanjan toimivuudesta/hyödyllisyydestä ja näin saada lupa sen toteuttamiseen. Muistakaa (näihin kiinnitetään huomiota esityksen arvioinnissa) asiasisältö, perustelut valinnoille ja havainnollistaminen vakuuttavuus (asianhallinta, tilanteen hallinta, vuorovaikutteisuus) ja innostavuus ajanhallinta (esitys 10 minuuttia ja kysymykset 5 min), kiteyttäkää mukaan oleellisin ryhmän jäsenten roolit (jokainen puhuu) Esitykset ovat ma 9.12. Huom! opetus kello 8.00 – 12.00 Läsnäolo myyntiesityksissä on pakollinen!
17.06.2019 - 25.10.2019
Tuntisuunnitelma
21.10. Opintojakson aloitus, oppimistavoitteet ja tehtävät / Mitä on markkinointiviestintä?
28.10. Miten suunnitella toimiva ja vakuuttava markkinointikampanja / RESTO-tietotaitokilpailun kampanjan toimeksianto
4.11. Brändi, yrityksen imago ja yritysvieras
11.11. yritysvieras / kanavastrategia ja -valinnat
18.11. Ansaittu, oma ja ostettu media
25.11. Maine ja kriisiviestintä
2.12. Tentti / henkilökohtainen myyntityö
9.12. Esitykset ja opintojakson yhteenveto. Huom. tunnit klo 08:0 - 12:00.
Yritysvieraat opintojaksolla:
ma 4.11. klo 08:15 Marileea Järnefelt / SOK Radisson Blu
ma 11.11. klo 08:15 Timo Kivilouma / traveller blogger / huom. tila on L401-402, esityksen jälkeen tunnit jatkuvat lukkarikoneen mukaisessa tilassa.
Päivi Mattsoff, Sari Auranen
15 - 30
HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management
0.00 op
0.00 op
H-5