Luennot, ryhmätyöt, ryhmätyön ohjaus
Opintojakson kirjalähteet
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi
Lisälukemisto
Kotler, Principles of Marketing
Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, international edition, 2015 tai uudempi painos. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
Kurssi sidotaan soveltuvin osin työelämäyhteyksiin.
Pasilan toimipiste
Suomi
24.10.2022 - 16.12.2022
Oppimistehtävät 1 ja 2 tehdään tiimeissä ja niiden painoarvot ovat seuraavat T1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus 0–20 pistettä Tehtävän ohjeistus on opintojakson esittely välilehdellä. T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen 0-50 pistettä Tehtävän ohjeistus on opintojakson esittely välilehdellä. Opintojakson tentti, 0-30 pistettä Käsitetentti, sisältää monivalintakysymyksiä Yksilötehtävä, suoritetaan opintojakson lopuksi. Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää molempien oppimistehtävien ja tentin suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön. Tiimi saa yhteisen arvosanan oppimistehtävävistä 1 ja 2. Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.
13.06.2022 - 21.10.2022
24.10-19.12.2022
Pierantonio Silvani
15 - 40
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa
• määritellä markkinoinnin peruskäsitteet sekä prosessit
• kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen
• kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista Suomessa ja ulkomailla
• kuvata asiakkaiden tarpeita ja asiakaspolkuja
• tunnistaa kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen asiakasymmärrykseen
• tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja soveltaa niitä vastuullisesti.
TRATI Business Information Technology
0.00 op
0.00 op
H-5