•   Employee Experience and Employer Brand LEA4HM004-3027 19.08.2024-11.10.2024  5   (MALEAF, ...) +-
    Sisältö
    - Työnantajabrändi
    - Työntekijäkokemus
    - Omistautuminen
    - Työmotivaatio
    - Työn merkityksellisyys tietotyössä
    - Työn imu ja työn tuunaaminen/muotoilu tietotyössä
    - Myönteinen organisaatiokulttuuri
    - Työhyvinvoinnin edistäminen
    - Työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin mittaaminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tunnistaa työntekijäkokemukseen vaikuttavia eri tekijöitä ja osaa määritellä työntekijäkokemukseen liittyviä teoreettisia käsitteitä. Hän osaa määritellä joitakin lähestymistapoja työnantajabrändin kehittämiseksi sekä osaa selittää työyhteisön hyvinvointiin vaikuttavia asioita. Hän osaa selittää, miten myönteistä kulttuuria ja työn merkityksellisyyttä tuetaan organisaatiossa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Edellisten lisäksi hän soveltaa teoriakäsitteitä työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kuvaamiseen ja analysointiin. Hän osaa arvioida usean eri muuttujan avulla, miten organisaation jäsenten työntekijäkokemusta tuetaan. Hän osaa perustellen suositella sopivia tapoja mitata työntekijäkokemusta. Hän pystyy soveltamaan opintojakson käsitteitä organisaation kehittämiseksi. Hän pystyy arvioimaan organisaation sisäisiä käytäntöjä.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa monitahoisesti arvioida työntekijäkokemusta ja työnantajabrändiä yhdistäviä tekijöitä. Hän osaa arvioida työntekijäkokemuksen mittaamisen tapoja. Hän osaa tehdä perustellun analyysin ja kehittämisehdotuksen organisaation työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kehittämiseksi.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämä opintojakson toteutus on online-toteutus, johon kuuluu kahdeksan online-tapaamista. Kukin kurssitapaaminen sisältää luento-osuuden sekä oppimistehtäviä pienryhmissä.

    Opettaja ilmoittaa Zoom-osallistumislinkin ennen opintojakson alkua.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Berg, O., Gustafsson, H. & Friedman, D. 2018. Digital workplace strategy & design: A step-by-step guide to an empowering employee experience. [Malmö]: Unicorn Titans AB.

    Huhta, M. & Myllyntaus, V. 2021. Työnantajabrändi ja työntekijäkokemus: Rakenna vetovoimainen työpaikka, jota tavoittelemasi työntekijät rakastavat ja kilpailijasi kadehtivat. Alma Talent. Helsinki. E-kirja. (https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.292998)

    Luukka, P. 2019. Yrityskulttuuri on kuningas: Mikä, miksi, miten? Helsinki: Alma Talent.

    Morgan, J. & Goldsmith, M. 2017. The Employee Experience Advantage. John Wiley & Sons, Incorporated.

    Mosley, R. & Schmidt, L. 2017. Employer branding. Hoboken, John Wiley & Sons, Inc. NJ.

    Vuorinen, T. 2013. Strategiakirja: 20 työkalua. Talentum. Helsinki. (Employer branding osuus)

    Lisäksi muut opettajan ilmoittama oppimateriaali (ilmoitetaan kurssin alussa).

    HH kirjaston sivuilta löytyy myös runsaasti kirjoja, artikkeleita ja e-kirjoja esim. hauilla: Employer Brand, työnantajabrändi, employee experience ja työntekijäkokemus

    Työelämäyhteydet

    Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea. Opiskelijat soveltavat oppimaansa omissa organisaatioissaan.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Osa oppimateriaaleista on kansainvälisiä ja englanninkielisiä.

    Ajoitus

    19.08.2024 - 11.10.2024

    Oppimistehtävät

    Oppimismenetelmiä tällä kurssilla ovat verkkotapaamiset, itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja verkkotehtävät.

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 16.08.2024

    Aikataulu

    Viikoittaiset kurssitapaamiset järjestetään Zoomin välityksellä torstai-iltaisin klo 17:40-20:30, yhteensä 8 kertaa. Kukin kurssitapaaminen sisältää luento-osuuden sekä oppimistehtäviä pienryhmissä.

    Zoom-tapaamiset:
    22.8., 29.8., 5.9., 12.9., 19.9., 26.9., 3.10. ja 10.10.

    Opettaja ilmoittaa Zoom-osallistumislinkin ennen opintojakson alkua.

    Osallistumalla ensimmäiseen tapaamiseen 22.8.2024 opiskelija vahvistaa paikkansa kurssilla.

    Ryhmä
    • MALEAF
    • EVENING
    • ONLINE
    Opettaja

    Margit Suurnäkki

    Paikkoja

    31 - 60

    Koulutus

    LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    1.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5