•   Sales Channels and Analytics LEA2VM2201-3006 22.08.2022-16.12.2022  5   (BLENDED, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Med hjälp av modulen utvecklas följande kompetenser:
    ledning av inköp och försäljning,
    utveckling av strategienlig inköps- och säljfunktion,
    utveckling av försäljningsstrategin för att producera ekonomiskt och försäljningsmässigt mervärde. (not translated)
    Sisältö
    Ledande av en lönsam inköps- och säljfunktion
    Ledande av en strategisk inköps- och säljfunktion
    Utvecklande av lönsamma produkthelheter (not translated)
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Studeranden har visa grundfärdigheter i att utveckla sälj- och inköpsstrategier. Studeranden kan leda ett sälj- och inköpsteam enligt noggranna direktiv och med stöd av andra studeranden eller handledarna. Studeranden har svårigheter i att utveckla en strategisk inköps- och säljfunktion. Studeranden har svårigheter i att förstå vikten av att producera mervärde genom sälj- och inköpsfunktionen. (not translated)
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Studeranden har grundfärdigheter i att utveckla sälj- och inköpsstrategier. Studeranden kan leda ett sälj- och inköpsteam enligt direktiv av handledarna. Studeranden kan utveckla en strategisk inköps- och säljfunktion enligt direktiv. Studeranden förstår vikten av att producera mervärde genom sälj- och inköpsfunktionen. (not translated)
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Studeranden har goda färdigheter i att utveckla sälj- och inköpsstrategier. Studeranden kan självständigt leda ett sälj- och inköpsteam. Studeranden kan utveckla och sätta upp mål för en strategisk inköps- och säljfunktion. Studeranden förstår vikten av att producera mervärde genom sälj- och inköpsfunktionen och kan urveckla funktionen. (not translated)

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    OPETUSKIELI RUOTSI

    Tutkiva ja kehittävä oppiminen
    Projektit
    Tutoriaalit
    Väittelyt
    Yritysvierailut
    Lähiopetus
    Ryhmätyöskentely
    Itsearviointi (not translated)

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Jonsson, P. & Mattsson, S-A:2011. Logistik - Läran om effektiva matrerialflöden.
    Iloranta, K. & Pajunen-Muhonen, H. 2018, Hankintatoimen johtaminen - Ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan.
    Tikkanen, H. & Vassinen, A. 2010: StratMark: Strateginen markkinointiosaaminen
    Nieminen, T. & Tomperi, S. 2008. Myynnin johtamisen uusi aika
    Rauhala, M. 2011. Osta oikein ansaitse enemmän.
    Myynnin johtamisen verkkokirja. https://bookboon.com/fi/asiakkuuksien-ja-myynnin-johtaminen-ebook
    Opettajan jakama materiaali sekä http://bookboon.com/fi (not translated)

    Työelämäyhteydet

    Ei suoranaisesti (not translated)

    Toimipiste

    Porvoo Campus

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ohjelman mukaan, uusimismahdollisuus 6 kk:n sisällä (not translated)

    Opetuskieli

    Kansainvälisyys

    ei (not translated)

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Oppimistehtävät

    Tentti Peli Pelianalyysi (not translated)

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Moodlen ohjelman mukaan

    Alustava
    25.8 Introduktion av kurs
    Introduktion av spel del 1

    1.9 1. Strategisk säljledning

    8.9 3. Bra säljledare
    Introduktion av spel del 2

    15.9 7. Prissättning

    22.9 2. E-handel

    29.9. Presentation av spelstrategi
    10. Budgetering

    6.10 5. ABC-analys
    6. Logistikens ekonomi

    13.10 4. Distributionskanaler o Logistikens betydelse

    20.10 Koll av spelstrategi

    26.10 8. Inköp

    2.11 9a. Sätta upp mål
    9b. Rekrytera bra försäljare
    9c. Fart på säljkåren

    9.11 11a. Inköpsprocessen
    11b. Anbudsförfrågan
    11c. Förhandling
    11d. Avtal, beställning

    16.11 Förberedande av slutrapport

    23.11 Presentation av slutrapport

    30.11 Tent

    7.12 Självständigt arbete

    14.12 Tentomtagning (not translated)

    Ryhmä
    • BLENDED
    • VM5
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    sovittava opattajan kanssa (not translated)

    Opettaja

    Johan Dromberg

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Tentti
    Pelianalyysi (not translated)

    Koulutus

    VIMA Degree Programme in Sales and Visual Marketing

    T&K-osuus

    5.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5