•   Managing service culture in hospitality business LEA2HR002-3031 23.10.2023-15.12.2023  5   (CONTACT, ...) +-
    Learning objectives
    • osaa edistää luottamuksen ilmapiiriä ja kehittää palvelukulttuuria
    • tulkitsee tiimityön dynamiikkaa, tiimin jäsenten johtajuuden ja roolien kehittymistä sekä osaa toimia monimuotoisessa työympäristössä
    • ymmärtää vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen
    • ymmärtää työyhteisön dialogisen kehittämisen ja työhyvinvoinnin merkityksen liiketoiminnalle
    • osaa arvioida esimiehen rooleja ja keinoja muutoksessa johtamisessa
    Contents
    • Yrityskulttuuri ja palvelukulttuuri
    • Dialogisen kehittämisen periaatteet ja käytäntöjä
    • Luottamus, psykologinen ja sosiaalinen pääoma
    • Yhteistyö, kohtaamiset ja ryhmäilmiöt
    • Arvostava vuorovaikutus ja roolien rakentuminen
    • Työhyvinvointi systeemisenä ilmiönä

    Teaching methods and instruction

    Lähitoteutus Haagan kampuksella
    -ryhmätehtäviä ja itsenäisesti suoritettavia tehtäviä
    -kurssitentti (kirjatentti)

    Learning material and recommended literature

    TENTTIKIRJA:
    Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
    Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/reader/9789521421327

    MUU MATERIAALI:
    Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
    Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1

    Catani, J. 2008. Yritystapahtuma kontekstina ja kulttuurisena kokemuksena. Jyväskylän yliopisto.
    https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/19203/9789513934309.pdf?seque

    Tunneilla (periodin viikot 1-8) esitelty materiaali: diat, artikkelit, videot..

    Working life connections

    Toteutuksen sisältö ja tehtävät peilataan hotelli- ja ravintola-alaan. Vierailijat edustavat hotelli- ja ravintola-alaa.

    Campus

    Haagan toimipiste

    Exam dates and re-exam possibilities

    Kurssitentin aikataulu ilmoitetatan kurssialustalla Moodlessa.

    Teaching language

    Finnish

    Internationality

    Esimerkkejä kansainvälisistä palveluyrityksistä. Mahdolliset yritysvierailijat ja vierailevat opettajat.

    Timing

    23.10.2023 - 15.12.2023

    Learning assignments

    Kurssiin kuuluu useita oppimistehtäviä, jotka arvioidaan kurssisuorituksina. Kurssitehtävät lähiopiskelu: -tehtävät (analyysit, reflektiot, esseet) -ryhmätehtävät. keskusteltu -kurssitentti (Moodle)

    Enrollment

    12.06.2023 - 20.10.2023

    Content scheduling

    Toteutuksen lähitunnit Haagan Kampuksella (Periodi 2, 2023)
    Teorialuokka StaffPoint HA/G307
    Ma 11-13.45
    Ke 11-13.45

    Groups
    • CONTACT
    • RR21SE
    Alternative learning methods

    100% lähiopiskelu

    Assessment criteria

    Opiskelija saa palautetta oppimistehtävistään.

    Teachers

    Anna-Liisa Aarti, Outi Rekola

    Seats

    15 - 40

    Further information

    Hyväksytty moduuli arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
    Arvosana1
    Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.
    Arvosana 3
    Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.
    Arvosana 5
    Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.

    Degree Programme

    HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management

    R&D proportion

    0.00 cr

    Virtual proportion

    2.00 cr

    Evaluation scale

    H-5