•   Managing service culture in hospitality business LEA2HR002-3016 23.08.2021-17.12.2021  5   (RHM30, ...) +-
    Learning objectives
    • osaa edistää luottamuksen ilmapiiriä ja kehittää palvelukulttuuria
    • tulkitsee tiimityön dynamiikkaa, tiimin jäsenten johtajuuden ja roolien kehittymistä sekä osaa toimia monimuotoisessa työympäristössä
    • ymmärtää vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen
    • ymmärtää työyhteisön dialogisen kehittämisen ja työhyvinvoinnin merkityksen liiketoiminnalle
    • osaa arvioida esimiehen rooleja ja keinoja muutoksessa johtamisessa
    Contents
    • Yrityskulttuuri ja palvelukulttuuri
    • Dialogisen kehittämisen periaatteet ja käytäntöjä
    • Luottamus, psykologinen ja sosiaalinen pääoma
    • Yhteistyö, kohtaamiset ja ryhmäilmiöt
    • Arvostava vuorovaikutus ja roolien rakentuminen
    • Työhyvinvointi systeemisenä ilmiönä

    Teaching methods and instruction

    Tämän moduulin osaamistavoitteet voi saavuttaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
    a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeutuksena
    Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Learning material and recommended literature

    Fischer, M. ja Vainio, S. 2015. Potkua palvelubisnekseen. Talentum pro.(pakollinen tenttikirja). Linkit/materiaalit Moodlessa.

    Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
    Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1

    Working life connections

    Moduulissa työstetään yritysten organisaatiokulttuuria

    Campus

    Haagan toimipiste

    Exam dates and re-exam possibilities

    Oppimistehtävät, tentti ja kurssin loppupresentaatio Moodlen aikataulun mukaisesti

    Teaching language

    Finnish

    Internationality

    Esimerkkejä kansainvälisistä palveluyrityksistä. Mahdolliset yritysvierailijat ja vierailevat opettajat.

    Timing

    23.08.2021 - 17.12.2021

    Learning assignments

    Palvelu- ja organisaatiokulttuurin kehittämiseen liittyviä tehtäviä

    Enrollment

    14.06.2021 - 20.08.2021

    Content scheduling

    Ensimmäinen tapaaminen 31.8.2021, seuraavat tapaamiset Moodlessa julkaistun aikataulun mukaisesti

    Groups
    • RHM30
    • CONTACT
    Alternative learning methods

    Sovittavissa erikseen opettajien kanssa

    Assessment criteria

    Opiskelija saa palautetta kurssin oppimistehtävistä.

    Teachers

    Anna-Liisa Aarti, Riikka Hynninen

    Seats

    15 - 40

    Further information

    Hyväksytty moduuli arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.

    Degree Programme

    HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management

    R&D proportion

    0.00 cr

    Virtual proportion

    0.00 cr

    Evaluation scale

    H-5