Keväällä 2021 järjestettävä opetus tapahtuu etäopiskeluna. Yhteiset tapaamiset ja luennot järjestetään Zoomissa, johon linkki on Moodle -kurssialustalla.
Osaaminen osoitetaan tentillä sekä kurssitehtävillä. Tehtävät ja arviointikriteerit esitellään opiskelijoille opintokokonaisuuden alussa tai aikana.
TENTTIKIRJA:
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7
MUU MATERIAALI:
Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1
Catani, J. 2008. Yritystapahtuma kontekstina ja kulttuurisena kokemuksena. Jyväskylän yliopisto.
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/19203/9789513934309.pdf?seque
Moodlessa (viikot 1-8) esitelty materiaali: diat, artikkelit, videot..
Tällä opintojaksolla pohditaan palvelukulttuuria hotelli- ja ravintola-alan näkökulmasta ja peilataan johtamisen teorioita alaan. Opintojakson aikana käsitellyt esimerkit edustavat hotelli- ja ravintola-alan yrityksiä, toimintatapoja sekä peilaavat ajankohtaisiin tapahtumiin. Kurssilla on vierailijoita palvelukulttuurin eri aloilta.
Haagan toimipiste
Kirjatentti Online monivalintatentti kurssialustalla ilmoitettuna ajankohtana.
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7
Kurssitentin voi uusia Haagan virallisina uusintatenttipäivinä
Finnish
Esimerkkejä kansainvälisistä yrityksistä.
29.03.2021 - 21.05.2021
Kirjatehtti sekä erilliset kurssitehtävät. Tehtävät voivat olla yhdistetty opintojakson puitteissa järjestettyihin yritysvierailuihin, asiantuntijavierailuhihin, webinaareihin tai muuhun osoitettuun toimintaan. Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähi tai etäopetukseen opintojakson suunnitelman mukaan.Toteutuksessa myös ryhmätyöskentelyä, joihin osallistuminen vaikuttaa kurssisuoritukseen. Opiskelija suorittaa tentin sekä tehtävät annettujen kriteerien mukaan pyydetyssä aikataulussa.
04.01.2021 - 26.03.2021
Tunnus: LEA2HR002
Laajuus: 5 op
Ajoitus: 2. lukuvuosi
Kieli: suomi
Opintojakson taso: täydentävät opinnot
Opintojakson tyyppi: pakollinen
Outi Rekola, Riikka Hynninen
15 - 20
Opiskelija osoittaa osaamisensa tentissä sekä kurssin oppimistehtävissä:
Arvosana1
Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.
Arvosana 3
Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.
Arvosana 5
Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.
HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management
0.00 cr
5.00 cr
H-5