•   Strategic Management and Human Resources Management in Hotel, Restaurant and Tourism Business LEA2HA003-3035 08.01.2024-17.05.2024  5   (RLM25, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    • tuntee strategiaprosessin ja osaa analysoida toimintaympäristön muutoksia ja kilpailijoita
    • ymmärtää hotelli-, ravintola- ja matkailualan erityispiirteiden vaikutuksen johtamiseen
    • tuntee henkilöstöjohtamisen prosessit ja niiden merkityksen suorituskyvyn johtamisessa ja palvelukulttuurin osana
    • hahmottaa strategiatyön ja henkilöstöjohtamisen osaksi esimiestyötä
    • ymmärtää henkilöstön osallistamisen merkityksen yrityksen johtamisessa
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Suositellaan suoritettavaksi opintojakson Hotelli- ja ravintolaliiketoiminnan palvelukulttuurin johtaminen jälkeen.
    Sisältö
    • Osallistava strategiaprosessi
    • Hotelli-, ravintola- ja matkailualan toimintaympäristön analyysit
    • Hyvän henkilöstöjohtamisen vaikutukset yrityksen menestykseen
    • Rekrytointi ja perehdyttäminen
    • Suorituksen johtaminen
    • Osaamisen johtaminen ja kehittäminen
    • Työhyvinvoinnin johtaminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tietää keskeiset strategiakäsitteet ja strategiaprosessin vaiheet sekä hotelli-, ravintola- ja matkailualan toimintaympäristön erityispiirteet. Tunnistaa henkilöstöjohtamisen tärkeimmät prosessit. Tietää, mitkä ovat lähiesimiehen roolit ja tavoitteet strategiatyössä ja henkilöstöjohtamisessa. Osaa nimetä henkilöstön osallistamisen tapoja ja tilanteita.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa selittää sekä rationaalisen että osallistavan strategiaprosessin vaiheet ja periaatteet. Osaa soveltaa keskeisiä strategiakäsitteitä ja joitakin analyysimenetelmiä sekä tunnistaa toimintaympäristön trendejä ja muutoksia. Ymmärtää henkilöstön osallistamisen merkityksen strategiatyössä. Osaa selittää henkilöstöjohtamisen yhteyksiä liiketoimintastrategian toteutumiseen. Opiskelija pystyy antamaan kuvaavia esimerkkejä hyvästä henkilöstöjohtamisesta eri HR-prosesseissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa analysoida yrityksen toimintaympäristöä, arvioida erilaisia strategisia valintoja ja tehdä kehitysehdotuksia yrityksen strategioihin ja niiden toteuttamiseen. Osaa arvioida henkilöstöjohtamisen prosesseja ja käytäntöjä sekä niiden yhteensopivuutta ja tehdä perusteltuja kehitysehdotuksia. Osaa selittää eri näkökulmista käsin, millä edellytyksillä henkilöstöjohtaminen on strategista.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    08.01.2024 - 17.05.2024

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 12.01.2024

    Ryhmä
    • RLM25
    • BLENDED
    • CONTACT
    Opettaja

    Aija Juvonen

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    MATKA Degree Programme in Tourism Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5