•   Strategic Brand Management COM4HM001-3011 19.08.2024-11.10.2024  5   (EVENING, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

    - ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
    - hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
    - tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
    - tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
    Sisältö
    - Brändäys ja brändijohtaminen organisaation strategisena työkaluna
    - Markkinointi ja viestintä; keskeiset käsitteet ja käytännön toiminta-alat
    - Sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien tunnistaminen, priorisointi ja johtaminen
    - Maine, maineriskien tunnistaminen, kriisiviestintä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.
    Lisätiedot
    Kurssi korvaa aiemmat opintojaksot:
    - COM2LJ002 Planning and Leading Communications
    - COM2LJ008 Stakeholder Communications
    - COM4LJ006 Issue / Crisis Communication
    - MGT4LG210 International marketing
    - MGT4LG211 Leading by branding
    - REG3RY010 Palvelubrändin hallinta

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
    - hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
    - tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
    - tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.

    Opintojakson tehtävät opettavat myös Master-opinnoissa tarvittavia taitoja, kuten tiedonhankintaa, tutkimusartikkelien lukemista ja kriittistä kirjoittamista.

    Opintojaksoa suositellaan johdannoksi Viestinnän ja markkinoinnin johtamisen opintoihin.

    Huom: Opintojakso toteutetaan syksystä 2023 alkaen lähiopetuksena 8 viikon periodissa.

    Vastuuhenkilö

    Hanna Rajalahti

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Saatavilla Moodlessa opintojakson alkaessa.

    Työelämäyhteydet

    Oppimistehtävät hyödyntävät opiskelijoiden asiantuntemusta ja heijastavat organisaatioiden ajankohtaisia haasteita.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    19.08.2024 - 11.10.2024

    Oppimistehtävät

    Yksilö- ja ryhmätehtävät sekä tentti.

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 16.08.2024

    Aikataulu

    Opetus keskiviikkoisin 21.8.2023 - 13.10.2023 kello 17:40-20:30 Pasilassa.

    Ryhmä
    • EVENING
    • MACOMF
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen Haaga-Helian Master-opintoja koskevan ohjeen mukaan https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

    Opettaja

    Ville Lahtinen

    Paikkoja

    31 - 50

    Arviointitavat

    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.

    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.

    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.

    Koulutus

    LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5