Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu Tradenomi liiketaulouden opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Kortesuo, K. 2019. Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki
Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017. Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.
Virtanen, S. 2020. Somemarkkinoinnin työkirja. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki
Opettajan ilmoittama muu oheismateriaali, joka löytyy opintojakson Moodlesta. Verkossa oleva ja lähitunneilla jaettava materiaali sekä tiedotusvälineistä löytyvä ajankohtaisaineisto.
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Malmin toimipiste
Opintojakson arvioitavat tehtävät etenevät kumulatiivisesti, niihin valmistaudutaan luentojen aikana valmistavilla tehtävillä, joihin saa sekä ohjausta että vertaispalautetta. Ei uusintamahdollisuutta eikä tenttiä.
Suomi
Käytetään esimerkkejä myös kansainvälisistä yhteyksistä ja analysoidaan yrityksen kansainvälisten kohderyhmien huomioimista sisällöissä.
20.10.2025 - 12.12.2025
Opintojaksolla käsitellään mm. seuraavia asioita: - Verkkokeskustelu henkilöbrändäyksen merkityksestä - Oman osaamisen tunnistaminen, sanallistaminen ja markkinointi - Työnhakuvideo tai muu vastaava oman osaamisen markkinointiin liittyvä esiintyminen, palautteen antaminen ja vastaanottaminen - Yritysviestinnän eri kanavien ja viestintätapojen analyysi ryhmissä - Esitysmateriaalin tuottaminen - Ryhmäesitys analyysistä innovatiivisilla ja ryhmien kesken vaihtelevilla tavoilla - Yritysviestintäanalyysin perusteella yksilötyönä tehty intranet-uutinen tai vastaava tiedottava teksti.
Lähiopetus Malmin kampuksella.
Aikataulu julkaistaan lähempänä toteutuksen alkamista. Toteutukselle osallistujilta edellytetään läsnäoloa jokaisella lähitapaamiskerralla.
Ammatillinen viestintä -opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti tavoitteiden ja kohderyhmien edellyttämällä tavalla
hyödyntää useita viestinnän keinoja, kanavia ja digitaalisia alustoja
tunnistaa oman osaamisensa ja markkinoida osaamistaan vakuuttavasti kohdata ja kuunnella muita sekä antaa ja vastaanottaa palautetta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta ja näytöistä: https://www.haaga-helia.fi/fi/ura-ja-osaaminen/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Näytössä osoitat aiemmin hankitun osaamisesi, joka kattaa opintojakson osaamistavoitteet. Tutustu huolellisesti opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin ennen näyttöön osallistumista.
Vastuuopettajat: Katriina Kolu, Johanna Stenros ja Kati Selvenius,
Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@haaga-helia.fi.
Johanna Stenros
15 - 45
Tämän opintojakson arviointi perustuu tehtäviin ja lähitoteutuksessa myös aktiivisuuteen ja ryhmätyöskentelyyn. Tenttiä ei ole, eikä arvosanaa tai tehtäviä voi korottaa.
Huomaa myös seuraavat asiat:
Tehtävät on palautettava aikataulun mukaisesti opintojakson aikana.
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0–3, mikäli se palautetaan myöhässä. Alennettu asteikko huomioidaan kokonaisarvosanaa laskettaessa.
Opintojakson päättymisen jälkeen tehtäviä ei arvioida.
Tehtävien yhteispistemäärä on maksimissaan 100. Arviointikirjasta voi seurata pistekertymän karttumista ja sitä vastaavaa arvosanaa.
TRALI Business Administration
0.00 op
0.00 op
H-5