Lähiopetus sekä kirjallisuuteen perehtyminen
Analysointi-, tutkimus- ja raportointitehtävät
Tiimi- ja parityöskentely
Työpajatyöskentely
Moodlen monivalintatentti
Itsenäinen työskentely
Burns, A. C., Bush, R. F. 2010. Marketing Research. 6th ed. Upper Saddle River, NJ. Pearson Education
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Hirsjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Tammi. Helsinki.
Juholin, E. 2013. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. 5. uudistettu painos. Management Institute of Finland MIF Oy. Helsinki.
Mäntyneva, M., Heinonen, P., Wrange K. 2008. Markkinointitutkimus. WSOY. Helsinki
Saaranen, P. 2017. Kyselytutkimuksen analysointi SPSS-ohjelmalla. Oppimateriaali. Helsinki
Lisäksi tunneilla jaettava ja Moodlessa oleva materiaali
Opintojaksolla toteutetaan kvantitatiivinen kyselytutkimus yritykselle tai yhteisölle.
Pasilan toimipiste
Tentin ajankohta ja uusintatentttimahdollisuudet ilmoitetaan Moodlessa.
Suomi
Toimeksiantaja voi olla kansainvälinen yritys tai yhteisö.
24.08.2020 - 18.12.2020
Sidosryhmä- ja viestintästrategia-analyysit 20 % (paritehtävät) Tentti 30 % (yksilötehtävä) Tutkimusraportti 50 % (ryhmätehtävä)
15.06.2020 - 28.08.2020
Opintojakso toteutetaan kahden periodin aikana:
1. - 2. vk
Opintojakson ja tutkimusprojektin esittely, tiimiytyminen, työnjako ja työtavat.
Määrällisen tutkimuksen käsitteet, vaiheet ja tutkimusongelman muotoilu.
Määrällisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät erot.
Markkinoinnin ja viestinnän alan tyypilliset määrällisen tutkimuksen aiheet.
3. - 4. vk
Viitekehyksen merkitys tutkimuksen suunnittelussa.
Tiedonkeruumenetelmät ja kyselyn suunnittelu.
Kyselylomakkeen laatimisen perusperiaatteet.
Peittomatriisi tutkimuksen pätevyyden ja kattavuuden mittarina.
5. - 6. vk
Kyselylomakkeen viimeistely.
Saatekirje.
Otanta- ja näytemenetelmät.
7. - 8. vk
Tutkimusraportoinnin perusteet.
Tutkimuksen luotettavuus, pätevyys ja etiikka.
Tulosten tulkinta ja esittäminen.
9. - 10. vk
Tutkimusprojektin aineiston analysointi, tulkinta ja raportointi,
11. - 12. vk
Tutkimusprojektin aineiston analysointi, tulkinta ja raportointi.
13. - 14. vk
Tutkimusprojektin aineiston analysointi, tulkinta ja raportointi.
Moodlen monivalintatentti
15. - 16. vk
Tutkimusprojektin palautus ja esittely.
AHOT
Arviointilausunto tutkimusraportista
Tentin ja analyysitehtävien arviointi
Pirjo Saaranen, Mia Snellman
15 - 40
HELI Degree Programme in Business Management
0.00 op
0.00 op
H-5