Opiskelija voi ensimmäisellä lähikerralla 30.3.2023 valita haluaako hän suorittaa toteutusen
lähiopiskeluna vai itsenäisenä opiskeluna.
LÄHIOPISKELU:
-lähitunnit Haagassa torstaisin ja perjantaisin.
-ryhmätehtäviä ja itsenäisesti suoritettavia tehtäviä
-kurssitentti
ITSENÄINEN OPISKELU
-opiskelija opiskelee kursin materiaalit itseänisesti viikkoteemojen mukaan
-itsenäiset tehtävät jotka palautetaan Moodleen aikataulun mukaan
-ei sisällä lähi- tai etäopetusta
TENTTIKIRJA:
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/reader/9789521421327
MUU MATERIAALI:
Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1
Catani, J. 2008. Yritystapahtuma kontekstina ja kulttuurisena kokemuksena. Jyväskylän yliopisto.
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/19203/9789513934309.pdf?seque
Tunneilla (viikot 1-8) esitelty materiaali: diat, artikkelit, videot..
Moduulissa työstetään yhteistyökumppanien antamia kehityskohteita ja -aiheita.
Haagan toimipiste
Kurssitentin aikataulu ilmoitetatan kurssialustalla Moodlessa.
Suomi
Esimerkkejä kansainvälisistä palveluyrityksistä. Mahdolliset yritysvierailijat ja vierailevat opettajat.
27.03.2023 - 19.05.2023
Kurssiin kuuluu useita oppimistehtäviä, jotka arvioidaan kurssisuorituksina. Kurssitehtävät lähiopiskelu: -tehtävät (analyysit, reflektiot, esseet) -ryhmätehtävät. keskusteltu -kurssitentti (Moodle) Kurssitehtävät itsenäinen opiskelu: -tehtävät (analyysit, reflektiot, esseet) -Keskustelut Moodlen keskustelufoorumissa -kurssitentti (Moodle)
02.01.2023 - 24.03.2023
Kurrsiteemat periodin viikkojen mukaan
1. Aloitus ja kurssin esittely sekä palvelukulttuuri ja monikulttuurisuus
2. Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus
3. Vieraanvaraisuus, kokemuksellisuus, elämyksellisyys, diversiteetti
4. Yhteistyö, kohtaamiset ja ryhmäilmiöt sekä arvostava vuorovaikutus ja roolien rakentuminen
5. Luottamus, psykologinen ja sosiaalinen pääoma, työhyvinvointi
6. Johtajuus: Transformatiivinen johtajuus palvelussa, Dialogisen kehittämisen periaatteet ja käytäntöjä
7. Palautteet ja kurssin päätös
100% lähiopiskelu
tai
100% itsenäinen opiskelu
opimistapa valitaan kurssin ensimmäisellä tapaamiskerralla
Anna-Liisa Aarti, Outi Rekola
15 - 40
Hyväksytty moduuli arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Arvosana1
Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.
Arvosana 3
Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.
Arvosana 5
Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
H-5