•   Strateginen brändin johtaminen COM4HM001-3010 23.10.2023-15.03.2024  5   (NONSTOP, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

    - ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
    - hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
    - tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
    - tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
    Sisältö
    - Brändäys ja brändijohtaminen organisaation strategisena työkaluna
    - Markkinointi ja viestintä; keskeiset käsitteet ja käytännön toiminta-alat
    - Sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien tunnistaminen, priorisointi ja johtaminen
    - Maine, maineriskien tunnistaminen, kriisiviestintä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.
    Lisätiedot
    Kurssi korvaa aiemmat opintojaksot:
    - COM2LJ002 Planning and Leading Communications
    - COM2LJ008 Stakeholder Communications
    - COM4LJ006 Issue / Crisis Communication
    - MGT4LG210 International marketing
    - MGT4LG211 Leading by branding
    - REG3RY010 Palvelubrändin hallinta

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    HUOM Tämä on opiskelijoiden itsenäiseen opiskeluun perustuva virtuaaliopintojakso, täysin ilman opettajan läsnäoloa, ja lähinnä tarkoitettu STROM-koulutuksen opiskelijoille.
    Ota tämä huomioon, jos haluat valita tämän toteutuksen sen sijaan, että osallistuisit lähiopetukseen perustuvaan COM4HM001-3009 -toteutukseen.

    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
    - hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
    - tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
    - tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.

    Opintojakson tehtävät opettavat myös Master-opinnoissa tarvittavia taitoja, kuten tiedonhankintaa, tutkimusartikkelien lukemista ja kriittistä kirjoittamista.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Saatavilla Moodlessa.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    23.10.2023 - 15.03.2024

    Oppimistehtävät

    Yksilötehtäviä ja tentti.

    Ilmoittautumisaika

    30.05.2023 - 16.02.2024

    Aikataulu

    Opintojakso saatavilla Moodlessa 23.10.2023 - 15.3.2024.

    Ryhmä
    • NONSTOP
    • MASTROMF
    • VIRTUAL
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen Haaga-Helian Master-opintoja koskevan ohjeen mukaan https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

    Opettaja

    Hanna Rajalahti

    Paikkoja

    31 - 60

    Arviointitavat

    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija on perehtynyt brändijohtamisen perusteisiin sekä viestinnän ja markkinoinnin eri osa-alueisiin liiketoiminnan johtamisen strategisina työkaluina. Hän tunnistaa brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin peruskäsitteet, prosessit ja työkalut. Hän tunnistaa brändäykseen mahdollisuuksia ja kehittämiskohteita organisaatiossa.

    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa hyödyttäviä ratkaisuja brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioiden pohjalta. Hän osaa hyödyntää brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin käsitteitä, prosesseja ja työkaluja perustellessaan omat ratkaisunsa käytännön liiketoiminnan tarpeisiin. Hän osaa arvioida ja kehittää brändijohtamisen prosesseja ja toimintaa organisaation sisäisiin ja/tai ulkoisiin tarpeisiin.

    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida kriittisesti brändijohtamiseen liittyviä käsitteitä, prosesseja ja tietoa. Hän osaa liittää brändinäkökulman yrityksen liiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen prosesseihin eri yhteyksissä. Hän osaa kehittää uusia toimintatapoja sekä perustella omat näkemyksensä onnistuneesti. Hän osaa tunnistaa brändijohtamisen kannalta keskeiset sidosryhmät sekä perustella strategiset valinnat ja priorisoida toiminnan sidosryhmälähtöisesti.

    Koulutus

    LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5