•   KREA Henkilöbrändin rakentaminen COM003AS3A-3005 24.03.2025-16.05.2025  5   (TR4HEMAR1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

    - kuvata henkilöbrändin ja viestinnän merkityksen työelämässä menestymiselle
    - tunnistaa ja analysoida henkilöbrändäyksen viestinnällisiä keinoja ja soveltaa niitä oman ammatillisen henkilöbrändinsä rakentamisessa
    - arvioida omia ammatillisia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan
    - positioida itsensä suhteessa kilpaileviin henkilöbrändeihin
    - myydä ja tuoda esille omaa osaamistaan työnhaussa ja työelämässä
    - antaa, vastaanottaa ja hyödyntää palautetta.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Ammatillinen viestintä tai vastaavat tiedot. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - brändäyksen elementit asiantuntijan henkilöbrändin rakentamisen tukena
    - henkilöbrändin rakentamisen vaiheet
    - henkilöbrändäyksen viestinnälliset keinot ja kanavat
    - oman osaamisen sanoittaminen, viestiminen ja myyminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Arvosana 1 (min. 40 % tavoitteesta)

    Opiskelija osaa jonkin verran kuvata henkilöbrändin rakentamisen merkitystä osana ammatillista urakehitystä, tuntee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja joitakin henkilöbrändin rakennusmenetelmiä. Opiskelija osaa tunnistaa joitakin ammatillisia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan ja suunnitella ja toteuttaa osittain niitä tukevia tavoitteita ja toimenpiteitä. Opiskelija osaa pääpiirteittäin kuvata, kuinka rakentaa omaa ammatillista verkostoaan. Hän kantaa vastuuta omasta kehittymisestään.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Arvosana 3 (min. 70 % tavoitteesta)

    Opiskelija osaa rakentaa henkilöbrändiä osana ammatillista urakehitystä, tuntee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja osaa hyödyntää monipuolisesti henkilöbrändin rakennusmenetelmiä. Opiskelija tunnistaa monipuolisesti ammatillisia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan ja osaa suunnitella ja toteuttaa niitä tukevia tavoitteita ja toimenpiteitä kohderyhmälähtöisesti, osaa laajentaa ja hyödyntää omaa ammatillista verkostoaan ja kantaa vastuun omista tehtävistään sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Arvosana 5 (min. 90 % tavoitteesta)

    Opiskelija osaa rakentaa erottuvaa henkilöbrändiä, hallitsee henkilöbrändin rakentamisen vaiheet ja rakennusmenetelmät, tunnistaa ammatilliset vahvuutensa ja kehittymiskohteensa erinomaisesti ja osaa suunnitella ja toteuttaa niitä tukevia tavoitteita ja sisältöjä erottuvasti ja kohderyhmälähtöisesti. Opiskelija osaa laajentaa ja hyödyntää tehokkaasti omaa ammatillista verkostoaan oman henkilöbrändin rakentamiseen, kantaa vastuun omista tehtävistään kiitettävästi ja jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen.
    Lisätiedot
    Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin. Arvosana määräytyy tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opintojaksolla täytetään työkirjaa opiskelijan omaan henkilöbrändin liittyvistä osa-alueista. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, vertaistyöskentelyä ja työpajatyöskentelyä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali jaetaan Moodlessa. Suositeltava kirjallisuus:
    a-aineisto/kirjallisuus (vapaaehtoista):

    Arruda, W. 2019. Digital You: Real Personal Branding in the Virtual Age. Association for Talent Development.
    Chritton, S. 2012. Personal Branding For Dummies. Hoboken: For Dummies.
    Kelly, S. 2017. Personal branding for entrepreneurial journalists and creative professionals. New York, NY: Routledge.
    Kortesuo, K. & Vehniäinen, J. 2011. Tee itsestäsi brändi: Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Porvoo: WSOYpro : Docendo.
    Kurvinen J., Laine T. & Tolvanen V. 2017. Henkilöbrändi - asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent. Helsinki.

    Työelämäyhteydet

    Opintojakso tarjoaa opiskelijalle valmiuksia markkinoida osaamistaan erottuvasti työelämässä.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojakso on projektiluontoinen, joten uusintamahdollisuutta ei ole. Työkirja ja sen perusteella tehty lopullinen tuotos esitellään viimeisellä luentokerralla.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Luento- ja Moodlemateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.

    Ajoitus

    24.03.2025 - 16.05.2025

    Oppimistehtävät

    Opintojaksolla täytetään viikoittain etenevää työkirjaa, välipalautuksia on neljä. Koko opintojakson ajan sparraillaan lisäksi tekoälyn kanssa. Tehtävä 1: millainen olen, mitä tavoittelen Tehtävä 2: miten erotun muista osa I muut + kirjallinen essee henkilöbrändin kilpailija-analyysista Tehtävä 3: Miten erotun muista, osa II minä Tehtävä 4: Miten luon itseni näköistä sisältöä (omien sisältöjen suunnittelu ja toteutus) Loppuesitys toteutetuista henkilöbrändiä tukevista sisällöistä

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 21.03.2025

    Aikataulu

    Luennot lukujärjestyksen mukaisesti luokkatilassa tai Teamsissa. Tarkempi aikataulu Moodlessa.

    Ryhmä
    • TR4HEMAR1
    • CONTACT
    • BLENDED
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Opiskelija voi osoittaa aikaisemmin hankitun osaamisen (AHOT) sopimalla näytöstä markkinoinnin ja viestinnän suuntautumisen osaamista ohjaavan opettajan kanssa.

    Opettaja

    Hanna Tattari, Merike Koskinen

    Paikkoja

    15 - 30

    Arviointitavat

    Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin.
    Arvosana määräytyy tuotosten ja opiskelijan antaman vertaispalautteen sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella
    Arviointi:
    Aktiivisuus ja asenne 40% kokonaisarvosanasta (aktiivinen osallistuminen opetuskertoihin, palautukset ajoissa, vertaispalautteen antaminen jne.)

    Tuotokset 60 % kokonaisarvosanasta (työkirja ja loppuesitys 40 %, tekoälyn kanssa sparraus 10 % ja tehtävä 2B eli benchmarking-tehtävän essee 10 %)

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5