KREA Henkilöbrändin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: COM003AS3A-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 21.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.03.2025 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 30
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Hanna Tattari
Merike Koskinen
Ryhmät
TR4HEMAR1
Tradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
COM003AS3A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Luennot lukujärjestyksen mukaisesti luokkatilassa tai Teamsissa. Tarkempi aikataulu Moodlessa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Tehtävänäsi on laatia ja muokkata Moodle-sivustolla olevasta työkirjasta henkilöbrändisi mukainen esitys. Liitä esityksesi tueksi myös tietoperustaa. Linkitä esitykseesi henkilöbrändisi tueksi laatimiasi sisältöjä.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Tällä opintojaksolla pääset rakentamaan omaa ammatillista henkilöbrändiäsi erilaisten tehtävien ja harjoitusten avulla. Opit myymään ja markkinoimaan osaamistasi sekä luomaan omaa henkilöbrändiäsi tukevaa sisältöä. Saat työkaluja ja vinkkejä siihen, miten profiloida itsesi ja erottautua yhtä lailla työnhaussa kuin oman alasi ammattilaisena työelämässä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali jaetaan Moodlessa. Suositeltava kirjallisuus:
a-aineisto/kirjallisuus (vapaaehtoista):

Arruda, W. 2019. Digital You: Real Personal Branding in the Virtual Age. Association for Talent Development.
Chritton, S. 2012. Personal Branding For Dummies. Hoboken: For Dummies.
Kelly, S. 2017. Personal branding for entrepreneurial journalists and creative professionals. New York, NY: Routledge.
Kortesuo, K. & Vehniäinen, J. 2011. Tee itsestäsi brändi: Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Porvoo: WSOYpro : Docendo.
Kurvinen J., Laine T. & Tolvanen V. 2017. Henkilöbrändi - asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent. Helsinki.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opintojaksolla täytetään työkirjaa opiskelijan omaan henkilöbrändin liittyvistä osa-alueista. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, vertaistyöskentelyä ja työpajatyöskentelyä.

Työelämäyhteydet

Opintojakso tarjoaa opiskelijalle valmiuksia markkinoida osaamistaan erottuvasti työelämässä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso on projektiluontoinen, joten uusintamahdollisuutta ei ole. Työkirja ja sen perusteella tehty lopullinen tuotos esitellään viimeisellä luentokerralla.

Kansainvälisyys

Luento- ja Moodlemateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Opiskelija voi osoittaa aikaisemmin hankitun osaamisen (AHOT) sopimalla näytöstä markkinoinnin ja viestinnän suuntautumisen osaamista ohjaavan opettajan kanssa.

Oppimistehtävät

Opintojaksolla täytetään viikoittain etenevää työkirjaa, välipalautuksia on neljä. Koko opintojakson ajan sparraillaan lisäksi tekoälyn kanssa.
Tehtävä 1: millainen olen, mitä tavoittelen
Tehtävä 2: miten erotun muista osa I muut + kirjallinen essee henkilöbrändin kilpailija-analyysista
Tehtävä 3: Miten erotun muista, osa II minä
Tehtävä 4: Miten luon itseni näköistä sisältöä (omien sisältöjen suunnittelu ja toteutus)
Loppuesitys toteutetuista henkilöbrändiä tukevista sisällöistä

Arviointitavat

Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin.
Arvosana määräytyy tuotosten ja opiskelijan antaman vertaispalautteen sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella
Arviointi:
Aktiivisuus ja asenne 40% kokonaisarvosanasta (aktiivinen osallistuminen opetuskertoihin, palautukset ajoissa, vertaispalautteen antaminen jne.)

Tuotokset 60 % kokonaisarvosanasta (työkirja ja loppuesitys 40 %, tekoälyn kanssa sparraus 10 % ja tehtävä 2B eli benchmarking-tehtävän essee 10 %)

Siirry alkuun