•   Integrated Marketing Communication MAR003AS2A-3018 19.08.2024-11.10.2024  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    - tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet
    - tuntee markkinointiin ja myyntiin liittyvät perusanalyysit ja -työkalut sekä osaa valita niistä sopivimmat markkinointiviestinnän suunnittelun tarpeisiin
    - osaa muotoilla tavoitteita markkinointiviestinnälle
    - osaa valita kohderyhmälle sopivat markkinointiviestinnän muodot ja mediat
    - tietää markkinointiviestinnän sisällön merkityksen yrityksen tavoitteiden saavuttamisessa
    - kykenee arvioimaan ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden avulla
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Asiakasymmärrys suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
    - Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi
    - Markkinointiviestinnän muodot (ml. omat, ostetut ja anstaitut media sekä kumppanuudet)
    - Kohderyhmälähtöinen sisältöstrategia
    - Käytännön markkinointitoimenpiteet
    - Markkinointiviestinnän seurannan mittarit ja työkalut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - tietää asiakasymmärryksen ja brändin rakentamisen merkityksen osana yrityksen maineen kehittämistä. - ymmärtää tutkimuksen rooli osana markkinointiviestinnän suunnittelutyötä.
    - tunnistaa markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet.
    - tuntee markkinointiviestinnän muodot perustasolla.
    - osallistuu suunitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta markkinointiviestinnän suunnittelun avulla.
    - hyödyntää tutkimustuloksia luovan suunnittelun perustana.
    - hyödyntää erilaisia ideointimenetelmiä suunnittelun eri vaiheissa.
    - hakee eri markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmän tarpeet huomioiden
    - tuntee markkinointitoimenpiteiden seurantaan liittyvät periaatteet
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - kehittää asiakasyrityksen mainetta oivaltavan markkinointiviestinnän suunnittelun avulla brändstrategia huomioiden
    - hyödyntää tutkimustuloksia markkinointiviestinnän suunnittelussa ammattimaisesti.
    - hallitsee luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää luovia ideointimenetelmiä tavoitteellisesti.
    - osaa valita markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmien ajattelua ja toimintaa ohjaavalla tavalla.
    - osaa arvioida markkinointitoimenpiteiden onnistumista erilaisilla mittareilla ja työkaluilla.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
    - lähiopetus (luennot, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, esitykset)
    - itsenäinen opiskelu (projektityöskentely, tiedonhaku, tuntitestit)
    - projektityö:markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen (ryhmätyö)

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Fill, C. & Turnbull, S. 2019. Marketing communications. Touchpoints, sharing and disruption. (e-kirja)
    Eagle, L., Dahl, S., Czarnecka, B., Lloyd, J. 2021. Marketing communications (e-kirja)
    Kolster, T. 2023. Advertising with purpose (e-kirja, selostettu)
    Kotler, P. & Armstrong, G. 2024. Principles of marketing (e-kirja)

    Työelämäyhteydet

    Työelämän konsultointi ja yhteistyö toimeksiantajan kanssa omaan projektiin liittyen.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ilmoitetaan tarkemmin Moodlessa.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kansainväliset lähteet ja kirjallisuus.

    Ajoitus

    19.08.2024 - 11.10.2024

    Oppimistehtävät

    Oppimistehtävä 1: Markkinointiviestintäsuunnitelma (max 70 p) Oppimistehtävä 2: Tuntitestit (max 20 p) Oppimistehtävä 3: Suunnitelman esitys (max 10 p) Oppimistehtävä 4: Itse- ja vertaisarviointi

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 16.08.2024

    Aikataulu

    Ilmoitetaan tarkemmin Moodlessa

    Ryhmä
    • CONTACT
    • TR3PCMAR1
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

    b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

    Opettaja

    Anu Seppänen

    Paikkoja

    15 - 45

    Arviointitavat

    Opintojaksoon liittyy viisi oppimistehtävää. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:

    90-100 pistettä 5
    80-89 pistettä 4
    70-79 pistettä 3
    60-69 pistettä 2
    50-59 pistettä 1

    Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön.

    Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.

    Koulutus

    TRALI Business Administration

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5