Hotelli- ja ravintolaliiketoiminnan palvelukulttuurin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LEA2HR002-3017
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 25.03.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.03.2022 - 20.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
- Opettajat
- Riikka Hynninen
- Outi Rekola
- Ryhmät
-
RH20SARH20SA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon ko., 2020 aloittaneet
-
CONTACTLähitoteutus
-
RH20SBRH20SB Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon ko., 2020 aloittaneet
- Opintojakso
- LEA2HR002
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Tunnus: LEA2HR002
Laajuus: 5 op
Ajoitus: 2. lukuvuosi
Kieli: suomi
Opintojakson taso: täydentävät opinnot
Opintojakson tyyppi: pakollinen
Oppimateriaalit
TENTTIKIRJA:
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7
MUU MATERIAALI:
Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1
Catani, J. 2008. Yritystapahtuma kontekstina ja kulttuurisena kokemuksena. Jyväskylän yliopisto.
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/19203/9789513934309.pdf?seque
Moodlessa (viikot 1-8) esitelty materiaali: diat, artikkelit, videot..
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Osaaminen osoitetaan tentillä sekä kurssitehtävillä. Tehtävät ja arviointikriteerit esitellään opiskelijoille opintokokonaisuuden alussa tai aikana.
Työelämäyhteydet
Tällä opintojaksolla pohditaan palvelukulttuuria hotelli- ja ravintola-alan näkökulmasta ja peilataan johtamisen teorioita alaan.
Opintojakson aikana käsitellyt esimerkit edustavat hotelli- ja ravintola-alan yrityksiä, toimintatapoja sekä peilaavat ajankohtaisiin tapahtumiin.
Kurssilla on vierailijoita palvelukulttuurin eri aloilta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kirjatentti Online monivalintatentti kurssialustalla ilmoitettuna ajankohtana.
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7
Kurssitentin voi uusia Haagan virallisina uusintatenttipäivinä
Kansainvälisyys
Esimerkkejä kansainvälisistä yrityksistä.
Oppimistehtävät
Kirjatehtti sekä erilliset kurssitehtävät toteutuksen aikana.
Tehtävät voivat olla yhdistetty opintojakson puitteissa järjestettyihin yritysvierailuihin, asiantuntijavierailuhihin, webinaareihin tai muuhun osoitettuun toimintaan.
Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähipetukseen opintojakson suunnitelman mukaan.Toteutuksessa myös ryhmätyöskentelyä, joihin osallistuminen vaikuttaa kurssisuoritukseen. Opiskelija suorittaa tentin sekä tehtävät annettujen kriteerien mukaan pyydetyssä aikataulussa.
Arviointitavat
Opiskelija osoittaa osaamisensa tentissä sekä kurssin oppimistehtävissä:
Arvosana1
Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.
Arvosana 3
Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.
Arvosana 5
Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.