•   Managing service culture in hospitality business LEA2HR002-3017 28.03.2022-20.05.2022  5   (RH20SA, ...) +-
    Learning objectives
    • osaa edistää luottamuksen ilmapiiriä ja kehittää palvelukulttuuria
    • tulkitsee tiimityön dynamiikkaa, tiimin jäsenten johtajuuden ja roolien kehittymistä sekä osaa toimia monimuotoisessa työympäristössä
    • ymmärtää vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen
    • ymmärtää työyhteisön dialogisen kehittämisen ja työhyvinvoinnin merkityksen liiketoiminnalle
    • osaa arvioida esimiehen rooleja ja keinoja muutoksessa johtamisessa
    Contents
    • Yrityskulttuuri ja palvelukulttuuri
    • Dialogisen kehittämisen periaatteet ja käytäntöjä
    • Luottamus, psykologinen ja sosiaalinen pääoma
    • Yhteistyö, kohtaamiset ja ryhmäilmiöt
    • Arvostava vuorovaikutus ja roolien rakentuminen
    • Työhyvinvointi systeemisenä ilmiönä

    Teaching methods and instruction

    Osaaminen osoitetaan tentillä sekä kurssitehtävillä. Tehtävät ja arviointikriteerit esitellään opiskelijoille opintokokonaisuuden alussa tai aikana.

    Learning material and recommended literature

    TENTTIKIRJA:
    Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
    Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7

    MUU MATERIAALI:
    Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
    Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1

    Catani, J. 2008. Yritystapahtuma kontekstina ja kulttuurisena kokemuksena. Jyväskylän yliopisto.
    https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/19203/9789513934309.pdf?seque

    Moodlessa (viikot 1-8) esitelty materiaali: diat, artikkelit, videot..

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Working life connections

    Tällä opintojaksolla pohditaan palvelukulttuuria hotelli- ja ravintola-alan näkökulmasta ja peilataan johtamisen teorioita alaan. Opintojakson aikana käsitellyt esimerkit edustavat hotelli- ja ravintola-alan yrityksiä, toimintatapoja sekä peilaavat ajankohtaisiin tapahtumiin. Kurssilla on vierailijoita palvelukulttuurin eri aloilta.

    Campus

    Haagan toimipiste

    Exam dates and re-exam possibilities

    Kirjatentti Online monivalintatentti kurssialustalla ilmoitettuna ajankohtana.
    Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
    Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7

    Kurssitentin voi uusia Haagan virallisina uusintatenttipäivinä

    Teaching language

    Finnish

    Internationality

    Esimerkkejä kansainvälisistä yrityksistä.

    Timing

    28.03.2022 - 20.05.2022

    Learning assignments

    Kirjatehtti sekä erilliset kurssitehtävät toteutuksen aikana. Tehtävät voivat olla yhdistetty opintojakson puitteissa järjestettyihin yritysvierailuihin, asiantuntijavierailuhihin, webinaareihin tai muuhun osoitettuun toimintaan. Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähipetukseen opintojakson suunnitelman mukaan.Toteutuksessa myös ryhmätyöskentelyä, joihin osallistuminen vaikuttaa kurssisuoritukseen. Opiskelija suorittaa tentin sekä tehtävät annettujen kriteerien mukaan pyydetyssä aikataulussa.

    Enrollment

    03.01.2022 - 25.03.2022

    Content scheduling

    Tunnus: LEA2HR002
    Laajuus: 5 op
    Ajoitus: 2. lukuvuosi
    Kieli: suomi
    Opintojakson taso: täydentävät opinnot
    Opintojakson tyyppi: pakollinen

    Groups
    • RH20SA
    • CONTACT
    • RH20SB
    Teachers

    Outi Rekola, Riikka Hynninen

    Seats

    15 - 40

    Further information

    Opiskelija osoittaa osaamisensa tentissä sekä kurssin oppimistehtävissä:

    Arvosana1
    Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.

    Arvosana 3
    Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.

    Arvosana 5
    Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.

    Degree Programmes

    HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management

    Evaluation scale

    H-5