PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
T&K-osuus
0.00 op
Virtuaaliosuus
5.00 op
Arviointiasteikko
H-5
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Sisältö
Palvelu liiketoimintana
Arvoketjut ja arvonluoti
Asiakaskokemus
Ekosysteemit, sidosryhmät, verkostot ja hubit
Kasvupotentiaali
Tulevaisuuden ennakointi ja skenaariot
Startegiatyö ennakoinnin, implementoinnin ja ohjauksen sekä muutosjohtamisen tukena
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Virtual, Instructed
Intro
Palveluliiketoiminta on kohtaamisia, joiden onnistumista mitataan asiakaskokemuksella. Tällä opintojaksolla tarkastelemme palveluliiketoimintaa strategiatyön näkökulmasta. Opit tunnistamaan palveluliiketoiminnan liiketoiminnan arvoketjuja, ekosysteemejä, sidosryhmiä ja verkostoja sekä miten niiden avulla luoda arvoa asiakkaalle. Strategiatyö auttaa palveluyritystä ennakoimaan tulevaisuutta, ohjaamaan tavoitteiden saavuttamisessa ja ottamaan koko organisaation mukaan liiketoiminnan muutostyöhön.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Tämä opintojakso kuuluu ylemmän ammattikorkeakoulun (YAMK) opetussuunnitelmaan. Opintojakson suorittaminen edellyttää ylemmän ammattikorkeakoulun opiskeluoikeutta.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.