Opiskelija perehtyy palvelujen prototypoinnin keinoihin ja palvelun tuotteistamiseen. Opintojakson aikana opiskelija suunnittelee ja toteuttaa erilaisia palveluprototyyppejä sekä suorittaa asiakastestausta. Testausten perustella opiskelijat osaavat perustella tuotteistettavaksi valitut ratkaisut.
Stickdorn, M. & Schneider J. (2010) This is Service Design Thinking: – Basics – Tools - Cases
Stickdorn, Marc, Hormess, M.E, Lawrence, A. & Jakob Schneider (2017) This Is Design Doing, e-book.
Koivisto M., Säynäjäkangas J., Forsberg S. (2019): Palvelumuotoilun bisneskirja - Sidottu, suomi.
Projektiin soveltuviin työkaluihin liittyvä kirjallisuus ja muut lähteet
Mahdollisia toimeksiantoja yrityksiltä
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
21.10.2024 - 13.12.2024
Ryhmä ja yksilötehtäviä. Sisältö • Asiakaskokemus palveluliiketoiminnan lähtökohtana • Prototypoinnin menetelmät ja prosessi • Palvelun prototypoinnin työvälineet • Palvelun visuaalisen ilmeen kehittäminen • Palvelun tuotteistaminen ja arvolupaus
03.06.2024 - 18.10.2024
23.10.-15.12.2023 Tarkempi aikataulu lukujärjestyksessä ja toteutuksen Moodlessa.
Monimuotototeutus: Evening, Blended,
Opinnollistaminen
Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Tuija Koskimäki, Katja Suihkonen
15 - 60
Arviointikriteerit
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tunnistaa erilaisia prototypoinnin menetelmiä
•prototypoinnin rooli palvelukehityksessä
•tunnistaa tuotteistamisen käsitteen
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•tietää kuinka palveluprototyyppejä rakennetaan
•osaa valita perustellen sopivan prototyyppimenetelmän
•osaa tuotteistaa palvelua
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•osaa tuottaa asiakasymmärrykseen perustuen palveluprototyyppejä
•osaa tuotteistaa palvelua ja luoda arvolupauksen
•osaa validoida tuotetun palvelun prototyypin
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
3.00 op
H-5
Opiskelija perehtyy palvelujen prototypoinnin keinoihin ja palvelun tuotteistamiseen. Opintojakson aikana opiskelija suunnittelee ja toteuttaa erilaisia palveluprototyyppejä sekä suorittaa asiakastestausta. Testausten perustella opiskelijat osaavat perustella tuotteistettavaksi valitut ratkaisut.
Stickdorn, M. & Schneider J. (2010) This is Service Design Thinking: – Basics – Tools - Cases
Stickdorn, Marc, Hormess, M.E, Lawrence, A. & Jakob Schneider (2017) This Is Design Doing, e-book.
Koivisto M., Säynäjäkangas J., Forsberg S. (2019): Palvelumuotoilun bisneskirja - Sidottu, suomi.
Projektiin soveltuviin työkaluihin liittyvä kirjallisuus ja muut lähteet
Mahdollisia toimeksiantoja yrityksiltä
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
21.10.2024 - 13.12.2024
Ryhmä ja yksilötehtäviä. Sisältö • Asiakaskokemus palveluliiketoiminnan lähtökohtana • Prototypoinnin menetelmät ja prosessi • Palvelun prototypoinnin työvälineet • Palvelun visuaalisen ilmeen kehittäminen • Palvelun tuotteistaminen ja arvolupaus
03.06.2024 - 18.10.2024
23.10.-15.12.2023 Tarkempi aikataulu lukujärjestyksessä ja toteutuksen Moodlessa.
Blendid, contact
Opinnollistaminen
Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Tuija Koskimäki, Katja Suihkonen
15 - 45
Arviointikriteerit
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tunnistaa erilaisia prototypoinnin menetelmiä
•prototypoinnin rooli palvelukehityksessä
•tunnistaa tuotteistamisen käsitteen
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•tietää kuinka palveluprototyyppejä rakennetaan
•osaa valita perustellen sopivan prototyyppimenetelmän
•osaa tuotteistaa palvelua
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•osaa tuottaa asiakasymmärrykseen perustuen palveluprototyyppejä
•osaa tuotteistaa palvelua ja luoda arvolupauksen
•osaa validoida tuotetun palvelun prototyypin
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
2.00 op
H-5
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Opiskelija perehtyy palvelujen prototypoinnin keinoihin ja palvelun tuotteistamiseen. Opintojakson aikana opiskelija suunnittelee ja toteuttaa erilaisia palveluprototyyppejä sekä suorittaa asiakastestausta. Testausten perustella opiskelijat osaavat perustella tuotteistettavaksi valitut ratkaisut.
Stickdorn, M. & Schneider J. (2010) This is Service Design Thinking: – Basics – Tools - Cases
Stickdorn, Marc, Hormess, M.E, Lawrence, A. & Jakob Schneider (2017) This Is Design Doing, e-book.
Koivisto M., Säynäjäkangas J., Forsberg S. (2019): Palvelumuotoilun bisneskirja - Sidottu, suomi.
Projektiin soveltuviin työkaluihin liittyvä kirjallisuus ja muut lähteet
Mahdollisia toimeksiantoja yrityksiltä
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
25.03.2024 - 17.05.2024
Ryhmä ja yksilötehtäviä. Sisältö • Asiakaskokemus palveluliiketoiminnan lähtökohtana • Prototypoinnin menetelmät ja prosessi • Palvelun prototypoinnin työvälineet • Palvelun visuaalisen ilmeen kehittäminen • Palvelun tuotteistaminen ja arvolupaus
02.01.2024 - 22.03.2024
25.3.-17.5.2024 Tarkempi aikataulu lukujärjestyksessä ja toteutuksen Moodlessa.
Monimuotototeutus: Evening, Blended, Contact
Opinnollistaminen
Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Tuija Koskimäki, Katja Suihkonen
15 - 45
Arviointikriteerit
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tunnistaa erilaisia prototypoinnin menetelmiä
•prototypoinnin rooli palvelukehityksessä
•tunnistaa tuotteistamisen käsitteen
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•tietää kuinka palveluprototyyppejä rakennetaan
•osaa valita perustellen sopivan prototyyppimenetelmän
•osaa tuotteistaa palvelua
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•osaa tuottaa asiakasymmärrykseen perustuen palveluprototyyppejä
•osaa tuotteistaa palvelua ja luoda arvolupauksen
•osaa validoida tuotetun palvelun prototyypin
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
3.00 op
H-5
Opiskelija perehtyy palvelujen prototypoinnin keinoihin ja palvelun tuotteistamiseen. Opintojakson aikana opiskelija suunnittelee ja toteuttaa erilaisia palveluprototyyppejä sekä suorittaa asiakastestausta. Testausten perustella opiskelijat osaavat perustella tuotteistettavaksi valitut ratkaisut.
Stickdorn, M. & Schneider J. (2010) This is Service Design Thinking: – Basics – Tools - Cases
Stickdorn, Marc, Hormess, M.E, Lawrence, A. & Jakob Schneider (2017) This Is Design Doing, e-book.
Koivisto M., Säynäjäkangas J., Forsberg S. (2019): Palvelumuotoilun bisneskirja - Sidottu, suomi.
Projektiin soveltuviin työkaluihin liittyvä kirjallisuus ja muut lähteet
Mahdollisia toimeksiantoja yrityksiltä
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
23.10.2023 - 15.12.2023
Ryhmä ja yksilötehtäviä. Sisältö • Asiakaskokemus palveluliiketoiminnan lähtökohtana • Prototypoinnin menetelmät ja prosessi • Palvelun prototypoinnin työvälineet • Palvelun visuaalisen ilmeen kehittäminen • Palvelun tuotteistaminen ja arvolupaus
12.06.2023 - 20.10.2023
23.10.-15.12.2023 Tarkempi aikataulu lukujärjestyksessä ja toteutuksen Moodlessa.
Monimuotototeutus: Evening, Blended,
Opinnollistaminen
Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Tuija Koskimäki, Katja Suihkonen
15 - 45
Arviointikriteerit
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tunnistaa erilaisia prototypoinnin menetelmiä
•prototypoinnin rooli palvelukehityksessä
•tunnistaa tuotteistamisen käsitteen
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•tietää kuinka palveluprototyyppejä rakennetaan
•osaa valita perustellen sopivan prototyyppimenetelmän
•osaa tuotteistaa palvelua
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•osaa tuottaa asiakasymmärrykseen perustuen palveluprototyyppejä
•osaa tuotteistaa palvelua ja luoda arvolupauksen
•osaa validoida tuotetun palvelun prototyypin
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
3.00 op
H-5