Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa
- toimia asiantuntijaroolissa auttaen asiakasta ratkaisemaan liiketoiminnan ajankohtaisen kehittämisongelman
- toteuttaa monialaisessa kehittäjätiimissä palvelukehitysprojektin toimeksiannon pohjalta
- kehittää asiakaskokemukseltaan ainutlaatuisia palveluratkaisuja huomioiden liiketoiminnan tavoitteet ja asiakkaiden tarpeet
- hyödyntää projektin tarpeisiin soveltuvia liiketoiminnan kehittämisen ja palvelumuotoilun työkaluja sekä menetelmiä
- hyödyntää digitaalisessa palveluratkaisussa asiakkaan tarpeeseen parhaiten soveltuvia ohjelmistoja ja digitaalisia alustoja
Sisältö
- Opiskelijat valmennetaan kehittämään yritykselle ja sen asiakkaille lisäarvoa tuottavia palveluratkaisuja ja ainutlaatuista asiakaskokemusta.
- Opiskelijat valmennetaan toimimaan itseohjautuvasti ja proaktiivisesti projektitiimissä ja käyttämään omaa osaamistaan palvelukehityksen eri vaiheissa.
- Opiskelijat ohjataan hyödyntämään asiakkaan tarpeeseen parhaiten soveltuvia ohjelmistoja ja digitaalisia alustoja.
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Projektityöskentely aktiivisesti osallistuen
b. Työelämän ohjelmistoprojektiin osallistuminen (opinnollistaminen)
c. Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen (näyttö)
Oppimateriaalit
Opintojaksolla käytetään alan kansainvälistä aineistoa (sekä lähdemateriaalia että ohjelmistoja).
Intro
Sinustako digimestari? Osallistu asiakasprojektiin! Projektissa valmennamme sinusta monialaisen kehittäjätiimin tiimipelurin sekä viimeisimmät menetelmät ja ohjelmistot hallitsevan digitaalisten palvelujen mestarikehittäjän.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelijan profiilivalinnan mukaiset aiemmat opinnot soveltavasti.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tietää, kuinka asiakkaan kehittämisongelma ratkaistaan. Opiskelija tietää, kuinka monialaisessa kehittäjätiimissä toimitaan. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaslähtöisiä digitaalisia palveluratkaisuja kehitetään. Opiskelija ymmärtää, millaisia menetelmiä, ohjelmistoja ja alustoja käytetään digitaalisten palveluratkaisujen kehittämisessä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa toimia asiakasrajapinnassa auttaen asiakasta ratkaisemaan kehittämisongelman. Opiskelija osaa toimia monialaisessa kehittäjätiimissä. Opiskelija osaa kehittää lisäarvoa tuottavia digitaalisia palveluratkaisuja asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa hyödyntää liiketoiminnan ja palvelujen kehittämisen menetelmiä, ohjelmistoja ja alustoja digitaalisten palveluratkaisujen kehittämisessä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa toimia asiakasrajapinnassa asiantuntijaroolissa ja ratkaista yhteistyössä asiakkaan kanssa yhdessä määritellyn kehittämisongelman. Opiskelija osaa toteuttaa palvelukehitysprojektin monialaisessa kehittäjätiimissä itseohjautuvasti ja proaktiivisesti. Opiskelija osaa kehittää lisäarvoa tuottavia ja asiakaskokemukseltaan ainutlaatuisia digitaalisia palveluratkaisuja, joissa huomioidaan liiketoiminnan tavoitteet ja asiakastarpeet. Opiskelija hallitsee liiketoiminnan ja palvelujen kehittämisen viimeisimmät menetelmät, ohjelmistot ja alustat valiten niistä parhaiten soveltuvat projektin ja asiakkaan tarpeeseen.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
hyväksytty/hylätty
Hyväksytty opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.