Strategiatyö palveluliiketoiminnassa (5op)

Opintojakson tunnus: SER703AS3Y

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Intro

Palveluliiketoiminta on kohtaamisia, joiden onnistumista mitataan asiakaskokemuksella. Tällä opintojaksolla tarkastelemme palveluliiketoimintaa strategiatyön näkökulmasta. Opit tunnistamaan palveluliiketoiminnan liiketoiminnan arvoketjuja, ekosysteemejä, sidosryhmiä ja verkostoja sekä miten niiden avulla luoda arvoa asiakkaalle. Strategiatyö auttaa palveluyritystä ennakoimaan tulevaisuutta, ohjaamaan tavoitteiden saavuttamisessa ja ottamaan koko organisaation mukaan liiketoiminnan muutostyöhön.

Sisältö

Palvelu liiketoimintana
Arvoketjut ja arvonluoti
Asiakaskokemus
Ekosysteemit, sidosryhmät, verkostot ja hubit
Kasvupotentiaali
Tulevaisuuden ennakointi ja skenaariot
Startegiatyö ennakoinnin, implementoinnin ja ohjauksen sekä muutosjohtamisen tukena

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Virtual, Instructed

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Tämä opintojakso kuuluu ylemmän ammattikorkeakoulun (YAMK) opetussuunnitelmaan. Opintojakson suorittaminen edellyttää ylemmän ammattikorkeakoulun opiskeluoikeutta.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Siirry alkuun