Developing an Experiential Customer Experience (2cr)

Course unit code: SER027AS2A

General information


ECTS credits
2 cr
Teaching language
Finnish

Intro

Kuinka elvyttää väsähtänyt liiketoiminta tai puhaltaa lisää tulta nykyiseen palvelutarjontaan? Palvelumuotoilun keinoin opit näkemään palvelutuotteesi asiakkaan näkökulmasta ja kehittämään asiakaskokemusta palvelumuotoilun menetelmien avulla ja elämyksellisyyttä hyödyntäen.

Learning objectives

Tämän opintojakson suorittanut opiskelija ymmärtää mitä asiakaskokemus tarkoittaa, ja kuinka sitä voi kehittää liiketoiminnassa. Opiskelija osaa hyödyntää asiakasymmärryksen menetelmiä ja kehittää asiakaskokemusta sekä palvelumuotoilun että elämyksellisyyden keinoin.

Contents

Onnistunut asiakaskokemus osana kannattavaa liiketoimintaa.
Asiakasymmärrys sekä elämyksellisyys osana onnistunutta asiakaskokemusta.
Palvelumuotoilun hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Virtuaalinen toteutus

Learning materials

Oppimismateriaalit ilmoitetaan Moodle-alustalla toteutuksen alussa.

Starting level and linkage with other courses

Ei vaadittuja edeltävyysopintoja eikä sidonnaisuutta muihin opintojaksoihin.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija osaa määritellä asiakaskokemuksen sekä ymmärtää sen merkityksen liiketoiminnassa. Osaa luokitella asiakasymmärryksen menetelmiä sekä valita sopivia palvelumuotoilun menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämisen tueksi. Tunnistaa elämyksellisyyden osana palvelua ja yhdistää elämyksellisyyden onnistuneeseen asiakaskokemukseen ja kannattavaan liiketoimintaan.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija osaa analysoida asiakaskokemuksen kehittämisen merkitystä liiketoiminnassa. Osaa soveltaa asiakasymmärryksen ja palvelumuotoilun menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämisessä. Osaa määritellä palvelutuotteen elämyksellisyyden ja soveltaa sitä kannattavaan liiketoimintaan.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija osaa perustella asiakaskokemuksen kehittämisen merkityksen palveluliiketoiminnassa. Osaa suunnitella keinoja, joilla asiakasymmärrystä voi hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä. Opiskelija osaa suunnitella kannattavaa liiketoimintaa kehittämällä asiakaskokemusta palvelumuotoilun menetelmien ja elämyksellisyyden avulla.

Go back to top of page