Monikanavainen myynti (5op)

Opintojakson tunnus: SAL002AS2A

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Intro

Digitaalisen myynnin merkitys kasvaa vauhdilla. Myyntiä tehdään samanaikaisesti monissa eri kanavissa asiakkaan ostopolulla. Tule kuulemaan myynnin digitalisaation trendeistä alan asiantuntijoilta ja oppimaan digitaalisten työkalujen käyttöä.

Osaamistavoitteet

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
- kuvata digitalisaation vaikutuksen myyntityöhön
- soveltaa digitaalisen myynnin työkaluja asiakkaan ostopolulla
- tunnistaa digitaalisen myynnin trendejä ja mahdollisuuksia.

Sisältö

Digitaaliset myynnin ja markkinoinnin kohtaamispisteet asiakkaan ostopolulla.
Digitaalisen myynnin trendeihin tutustuminen teorian ja käytännön näkökulmasta.
Verkkokaupan ja myynnin automatisaation perusteet.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopetus, ryhmätyö ja itsenäiset tehtävät.
Toteutustavat: contact, blended, virtual.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Oppimateriaalit

Erikseen toteutuksen yhteydessä jaettava materiaali Moodlessa.

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Opintojakso sijaitsee liiketalouden tradenomitutkinnon Myynti ja asiakkuudet -suuntautumisessa. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Asiakaskokemus ja myynti, Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Myynnin tietojärjestelmät tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Opiskelija
- tunnistaa digitaalisen myynnin mahdollisuuksia
- tunnistaa monikanavaisen myynnin peruskäsitteitä
- tunnistaa asiakkaan ja myynnin kohtaamispisteitä digitaalisella ostopolulla.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija
- osaa hyödyntää useampia kanavia myynnissä
- osaa tuottaa arvoa asiakkaalle digitaalisissa kanavissa
- osaa käyttää digitaalisen myynnin työkaluja asiakkaan ostopolulla

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija
- osaa soveltaa useampia kanavia myynnissä
- osaa tuottaa arvoa asiakkaalle digitaalisissa kanavissa ammattimaisesti
- osaa soveltaa digitaalisen myynnin työkaluja asiakkaan ostopolulla.

Siirry alkuun