Monikanavainen myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL002AS2A-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Anu Nieminen
- Ryhmät
-
TR3HESALTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, myynti
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- SAL002AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Syksyn ensimmäinen periodi
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus, ryhmätyö ja itsenäiset tehtävät.
Toteutustavat: contact, blended, virtual.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Digitaalisen myynnin merkitys kasvaa vauhdilla. Myyntiä tehdään samanaikaisesti monissa eri kanavissa asiakkaan ostopolulla. Tule kuulemaan myynnin digitalisaation trendeistä alan asiantuntijoilta ja oppimaan digitaalisten työkalujen käyttöä.
Oppimateriaalit
Moodlen materiaalit
Chaffey, D. & Chadwick, F. 2022. Digital marketing. Eighth edition. Harlow, England: Pearson.
Tanni, K. 2022. B2B-ostamisen uusi aika. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Mason, T. k. & Jarvis, S. k. 2023. Omnichannel retail: How to build winning stores in a digital world. Second edition. London: Kogan Page.
Atherton, J. 2023. B2B social selling strategy: Connect with customers, build relationships and drive sales. London: Kogan Page Limited.
Pääkkönen, L. 2017. Social Selling: Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä. 1. painos. [Helsinki]: Noblea.
Kvedare, M. & Nymand, C. M. 2021. The virtual sales handbook: A hands-on approach to engaging customers. [Hoboken, NJ]: Wiley.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Pääsääntöisesti luokkaopetus kaksi kertaa viikossa.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla toteutetaan Kanavastrategia case-yritykselle ja tutkitaan monikanavaisen myynnin teemoja yritysvieraiden linssin kautta.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Mahdollista myös toteuttaa näyttönä.
Oppimistehtävät
Yksilötehtävät:
Yritysvieraiden sessioiden muistiinpanot (toteutetaan tunnilla)
Teemakeskustelu x 2
Digitaalisen myynnin työkalupakki
Ryhmätyöt:
Kanavastrategia
Verkkokauppa
Arviointitavat
Oppimistehtävät pisteytetetty. Kurssin läpäiseminen vaatii 40 pistettä.