CRM liiketoiminnassaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: ICB006AS2A
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija
- osaa kuvata CRM-järjestelmän keskeisimmät hyödyt ja haasteet sekä merkityksen liiketoiminnassa
- osaa selittää keskeisimmät CRM:ään liittyvät käsitteet
- osaa suunnitella CRM-järjestelmässä käytettäviä liiketoimintaprosesseja
- tiedostaa tiedon ja tiedonhallinnan merkityksen CRM-käytössä
- tunnistaa ajankohtaisten teknologioiden mahdollisuuksia CRM-kehityksessä
- omaa perustaidot CRM-järjestelmän (Salesforce) käytössä ja konfiguroinnissa
Sisältö
CRM liiketoimintakonseptina ja liiketoiminnan strategisena työkaluna; strateginen, operationaalinen, analyyttinen ja yhteistyö-CRM.
Asiakkuudenhallinta. Markkinoinnin, myynnin ja palvelun rooli menestyksekkäässä asiakkuudenhallinnassa.
Datan kerääminen ja hyödyntäminen CRM:ssä
CRM:n käyttöönotto ja kehitys
Käytännönläheisiä tehtäviä CRM-järjestelmässä
Ryhmätyö: Teoreettisen ja käytännön osaamisen yhdistäminen
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei lähtötasovaatimuksia
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso koostuu
- luennoista
- yksilö- ja ryhmätehtävistä
- käytännön harjoituksista
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös näyttämällä aiemmin hankittu osaaminen. Mikäli sinulla on aiemmin hankittua osaamista opintojakson sisällöstä, olethan yhteydessä opettajaan jo toteutuksen ensimmäisellä viikolla.
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Kohtalainen tuntemus kurssin aiheista osaamistavoitteita vasten. Kerätty yli 40 % kurssin kokonaispisteistä.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Hyvä tuntemus kurssin aiheista osaamistavoitteita vasten. Kerätty yli 70 % kurssin kokonaispisteistä.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Erinomainen tuntemus kurssin aiheista osaamistavoitteita vasten. Kerätty yli 90 % kurssin kokonaispisteistä.
Oppimateriaalit
Kurssilla käytettävä materiaali löytyy opintojakson Moodlesta ja koostuu pääosin
- luentomateriaaleista
- ajankohtaisista artikkeleista, sivustoista, tutkimuksista ja kirjoista
- videoista
Lisätiedot
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu Salesforce CRM-järjestelmään tekemällä pelillistettyjä tehtäviä (moduuleja) annettujen ohjeiden mukaan. Ohjelmiston käyttö edellyttää englannin kielen osaamista. Moduulien kautta opiskelijan on mahdollista suorittaa esim. CV:ssä hyödyllisiä "kunniamerkkejä".