Developing Hospitality Industry CompetenciesLaajuus (9 cr)
Course unit code: HOT2RH008
General information
- ECTS credits
- 9 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa tunnistaa ja arvioida erilaisia liikeideoita ja konsepteja
• tuntee alan operatiiviset tunnusluvut ja ymmärtää niiden merkityksen
• ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja myynti-ja palveluprosessien merkityksen toiminnassa
• osaa analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja myydä majoitusliikkeen palveluja aktiivisesti ja tavoitteellisesti
• hallitsee gastronomian perusteet
Contents
• Majoitusliikkeen ja ravintolan liikeideat ja konseptit
• Tunnusluvut ja laskelmat
• Asiakasymmärrys, asiakaspalveluprosessit ja asiakkaan palvelupolku
• Aktiivinen ja tavoitteellinen myynti
• Gastronomian perusteet
Starting level and linkage with other courses
Suositellaan suoritettavaksi moduulin Majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaympäristö jälkeen.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija tunnistaa ja nimeää erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja niihin liittyviä kannattavuuden tunnuslukuja.
Opiskelija tunnistaa liikeideoiden mukaiset myynti- ja asiakaspalveluprosessit yksikkötasolla.
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija osaa vertailla erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja tulkita niihin liittyviä tunnuslukuja.
Opiskelija osaa kuvata tunnuslukujen, asiakaspalvelun ja tuotteiden muodostamaa liiketaloudellista kokonaisuutta yksikkötasolla.
Assessment criteria - grade 5
Opiskelijaa osaa kuvata ja arvioida erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja tulkita niihin liittyviä tunnuslukuja.
Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti tunnuslukujen, asiakaspalvelun ja tuotteiden muodostamaa liiketaloudellista kokonaisuutta yksikkötasolla.
Assessment criteria, approved/failed
Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Further information
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla vertaillaan ja analysoidaan alalla toimivien yritysten liikeideoita ja asiakaspalveluprosesseja projektityönä.
Kansainvälisyys
Erilaisia liikeideoita, konsepteja ja asiakkaita tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.