Developing Hospitality Industry CompetenciesLaajuus (9 cr)

Course unit code: HOT2RH008

General information


ECTS credits
9 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa tunnistaa ja arvioida erilaisia liikeideoita ja konsepteja
• tuntee alan operatiiviset tunnusluvut ja ymmärtää niiden merkityksen
• ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja myynti-ja palveluprosessien merkityksen toiminnassa
• osaa analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja myydä majoitusliikkeen palveluja aktiivisesti ja tavoitteellisesti
• hallitsee gastronomian perusteet

Contents

• Majoitusliikkeen ja ravintolan liikeideat ja konseptit
• Tunnusluvut ja laskelmat
• Asiakasymmärrys, asiakaspalveluprosessit ja asiakkaan palvelupolku
• Aktiivinen ja tavoitteellinen myynti
• Gastronomian perusteet

Starting level and linkage with other courses

Suositellaan suoritettavaksi moduulin Majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaympäristö jälkeen.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija tunnistaa ja nimeää erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja niihin liittyviä kannattavuuden tunnuslukuja.
Opiskelija tunnistaa liikeideoiden mukaiset myynti- ja asiakaspalveluprosessit yksikkötasolla.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija osaa vertailla erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja tulkita niihin liittyviä tunnuslukuja.
Opiskelija osaa kuvata tunnuslukujen, asiakaspalvelun ja tuotteiden muodostamaa liiketaloudellista kokonaisuutta yksikkötasolla.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelijaa osaa kuvata ja arvioida erilaisia liikeideoita ja konsepteja ja tulkita niihin liittyviä tunnuslukuja.
Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti tunnuslukujen, asiakaspalvelun ja tuotteiden muodostamaa liiketaloudellista kokonaisuutta yksikkötasolla.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.

Further information

Työelämäyhteydet
Opintojaksolla vertaillaan ja analysoidaan alalla toimivien yritysten liikeideoita ja asiakaspalveluprosesseja projektityönä.

Kansainvälisyys
Erilaisia liikeideoita, konsepteja ja asiakkaita tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.

Go back to top of page