Matkailupalvelut ja myynti 1Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: SAL2RM203

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Matkailupalveluiden myynnin opiskelijat oppivat soveltamaan myynnin ja palvelun prosesseja, työkaluja sekä tutustuvat alan eri toimijoihin. Toimeksiantajat voivat edustaa niin vapaa-ajan kuin liikematkustuksen kenttää.

Sisältö

Myynnin ja palvelun kehittämisen teorioita
Myynti kannattavan liiketoiminnan tukena
Myynti osana asiakaskokemusta
Brändi myynnin työkaluna
Tutkimus ja kehittämismenetelmät myynnin ja projektityöskentelyn tukena
Myynnin ja palvelun teknologia

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Moduuli on osa Porvoo Campuksen osaamisperusteisen opetussuunnitelman 2. vuoden ammattiopintoja. Moduuli kehittää seuraavia kompetensseja: asiakasymmärrys, asiakaskokemuksen analysointitarpeet, haasteet, ratkaisumallit, arvon tuottaminen, brändi, sekä myynnin edistäminen myynnin ja palvelun keinoin (esim. palvelumuotoilu).

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tutkiva ja kehittävä oppiminen:
Projekti
Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit)
Yritysvierailut
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Oppimistavat:
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti.
b) Monimuotototeutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti. Suositellaan opiskelijalle, jolla on näyttöä matkailualan työelämäkokemuksesta.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija ymmärtää ja osaa yhdistää tärkeimpiä myynnin ja palvelun prosesseja. Opiskelija kykenee jossain määrin keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee ohjausta ja tukea toiminnassaan.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija osaa kuvata tärkeimmät myynnin ja palvelun kehittämisen metodit ja soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa yhdistää teoriaa käytännön kehittämistarpeisiin ja ymmärtää kokonaisuuden. Opiskelija kykenee keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa jossain määrin hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä omatoimisesti. Opiskelija kykenee itsenäiseen yhteistyöhön toimeksiantajayrityksen kanssa.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija osaa käyttää ja yhdistää erilaisia myynnin ja palvelun kehittämisen malleja ja luoda niiden avulla uusia ratkaisuja. Hän osoittaa toiminnassaan strategista ajattelua ja ongelmanratkaisutaitoa. Hän on tietoinen vaihtoehtoisista ratkaisumalleista ja on perehtynyt alan teorioihin ja terminologiaan. Hän toimii itsenäisesti ja ammattimaisesti toimeksiantajayrityksen kanssa. Hän osoittaa kykenevänsä ymmärtämään asiakkaan ongelman, osaa analysoida sen, ja käyttää hyväkseen tutkimusta ratkaisun löytämiseksi.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla ja oppimistilanteissa osoitettu materiaali,
mm.
Aiheeseen liittyvät kirjat, artikkelit ja verkkomateriaali
Sosiaalisen median kanavat

Siirry alkuun