Ravintolayrityksen sähköinen liiketoiminta (5op)

Opintojakson tunnus: RES2HR001

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Intro

Kukoista verkossa! Opi verkkokauppa, markkinointi ja asiakaskokemus kurssilla Ravintolayrityksen sähköinen liiketoiminta. Vahvista digitaalista läsnäoloasi ja menestystäsi ravintola-alalla.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa luetella sähköisen liiketoiminnan peruskäsitteet ja -periaatteet ravintolayrityksen kontekstissa.
Opiskelija pystyy selittämään, sähköisen liiketoiminnan roolia ravintolayrityksessä, kuvaamaan erilaisia sähköisiä markkinointi- ja jakelukanavia sekä ymmärtämään asiakaskokemuksen merkityksen verkossa.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan ja luomaan ravintolayritykselle toimivaa sähköistä liiketoimintaa, valitsemaan ja käyttämään sopivia kanavia markkinoinnissa ja jakelussa sekä soveltamaan tietoturvakäytäntöjä sähköisen liiketoiminnan suojaamiseksi.
Opiskelija kykenee arvioimaan eri sähköisen liiketoiminnan strategioita ravintolayritykselle, analysoimaan verkkosivuston kävijädataa ja konversioprosentteja sekä tunnistamaan mahdollisuuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi verkossa.
Opiskelija pystyy arvioimaan kriittisesti sähköisen liiketoiminnan vaikutusta ravintolayrityksen kannattavuuteen ja kilpailukykyyn, vertailemaan eri teknologisia ratkaisuja ravintola-alalla ja ehdottamaan strategioita tulevaisuuden sähköisen liiketoiminnan trendien hyödyntämiseksi.

Sisältö

sähköisen liiketoiminnan peruskäsitteet ja -periaatteet
asiakaskokemuksen mittaaminen ja kehittäminen
sähköisen liiketoiminnan tietoturva ja tietosuoja
erilaisiin työkaluihin tutustumista
kilpailuedun arvioimista ja analysointia
ravintola-alan tulevaisuuden digitaaliset trendit

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopetus kampuksella periodin ajan. Keskustele mahdollisesta näytöstä tai opinnollistamisesta opettajien kanssa.

Oppimateriaalit

Opintojakson Moodle-sivustolla.

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Ei sidonnaisuuksia.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija osaa luetella sähköisen liiketoiminnan peruskäsitteet ja -periaatteet ravintolayrityksen kontekstissa. Opiskelija osallistuu työskentelyyn.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija työskentelee opintojaksotehtäväryhmän jäsenenä vastuullisesti. Opiskelija soveltaa osaamistaan ravintola-alan yrityksen sähköisen liiketoiminnan kehittämistyössä. Opiskelija analysoi ryhmän tuloksia.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija pystyy arvioimaan kriittisesti sähköisen liiketoiminnan vaikutusta ravintolayrityksen kannattavuuteen ja kilpailukykyyn, vertailemaan eri teknologisia ratkaisuja ravintola-alalla ja ehdottamaan strategioita tulevaisuuden sähköisen liiketoiminnan trendien hyödyntämiseksi. Opiskelija osoittaa kehittämisprojektin eri vaiheissa itseohjautuvuutta ja innovatiivisuutta. Opiskelija osaa hyödyntää ja esittää ravintola-alan sähköisen liiketoiminnan osaamistaan. Opiskelija laatii projektin toteutuksen ja tulosten arviointikriteerit.

Siirry alkuun