KREA Luova suunnittelu ja mediaratkaisut (10 op)
Toteutuksen tunnus: MAR007AS3A-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 12.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.01.2024 - 17.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Sari Haavisto
- Veera Nguyen
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
TR4HECOMTradenomi liiketalous, 4. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
-
TR5HEMARTradenomi liiketalous, 5. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
- Opintojakso
- MAR007AS3A
Arviointiasteikko
H-5
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestinnän kampanjasuunnitelma ja toteutus valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Tule mukaan oppimaan markkinoinnin ja viestinnän tavoitteellista suunnittelua aidon asiakasprojektin avulla. Pääset suunnittelemaan ja kehittämään yrityksen brändiä ja arvoja tukevia luovia ratkaisuja. Perehdyt ostetun sekä ansaitun median mahdollisuuksiin ja luot kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin. Opintojaksolla omaksut luovan alan työskentelytavat, saat asiakasprojektista työnantajia kiinnostavan referenssin omaan ansioluetteloosi tai portfolioosi. Pääset myös verkostoitumaan luovan alan toimistojen ja muiden yritysten kanssa.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit jaetaan opintojakson aikana Moodleen.
Valmentajien jakamat tietoiskut ja muu materiaali.
Voit perehtyä luovaan suunnittelun ja mediasuunnittelun teoriaan hankkimalla aiheesta ajankohtaista kirjallisuutta ja artikkeleita.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Krea-toteutuksessa työstämme aina asiakasprojektia.
Esitietovaatimuksena Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakson lisäksi joitakin markkinointiviestinnän suuntautumis- tai täydentävien asiantuntijaosaamisten opintoja kuten Strateginen brändin rakentaminen, Markkinointiviestinnän suunnittelu ja Graafisen suunnittelun perusteet ja työkalut.
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähitapaamisiin.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla toteutetaan työelämäprojekti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä, eikä erillistä korotus/uusintamahdollisuutta koska arviointi perustuu pääasiassa kurssin aikana tiimin kanssa tehtyyn asiakasprojektiin.
Oppimistehtävät
Opintojaksolla toteutetaan toimeksiantajan kanssa yhdessä määriteltävä projektiluontoinen työ.
Arviointitavat
Arvosana määräytyy projektituotosten ja opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.
Arviointi Kreassa:
50 % projektin lopputulos (mitä saitte aikaan)
50 % työskentelyn suunnitelmallisuus (miten sen teitte)
Lisäksi arvosanaan vaikuttaa:
- Läsnäolo ja aktiivisuus tunnilla (krealaisuus edellyttää vahvaa, tavoitteellista
ja näkyvää sitoutumista lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn)
- Tiiminjäsenten henkilökohtainen arviointi ja tiimityön onnistuminen
- Yhteistyö tiimissä + yli tiimi- ja kurssirajojen
- Tehtävien palauttaminen aikataulussa ja hyvä valmistautuminen esityksiin